Meldingen
Alles wissen

platenspeler 967

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
501 Bekeken
(@victorstar)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 138
Topic starter  

sinds kort ben ik in het bezit van een platenspeler 967 met een element 412 II. best een leuk ding voor mijn oude platen van heintje 😯 heintje davids bedoel ik dan. alleen slaat de speler aan het einde van de plaat wel af, maar de arm gaat niet omhoog. ik heb het ding natuurlijk op zijn kop gelegd en de bodem eruit gehaald, maar ik kan niets vinden dat de arm omhoog zou moeten brengen. hoort dit zo ?

victorstar.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Het lijkt er wel op dat het zo hoort, dit is de handbediende uitvoering van de wel automatische 977.
In de tekst wordt ook niets gezegd over het omhoog komen van de arm alleen de afslag (logisch) wordt genoemd.
veel modellen eromheen uit die serie zijn semi-automatisch dwz dat naast de automatische afslag de arm wel teruggebracht wordt naar z'n parkeerstand.

Ik heb een 212 die ook alleen maar afslaat en de naald op de plaat laat staan terwijl bij m'n 312 de arm wel ophoog gaat bij afslag.
en dat is bij deze ook vermeld in de folder.


   
BeantwoordenCiteren
(@victorstar)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 138
Topic starter  

dank remi.

wat een armoede.

ik vind een stilstaande platenspeler, met de naald nog in de groef zo'n triest gezicht. alsof hij de geest gegeven heeft. niet echt een uitstraling van, kom, we gaan eens lekker een plaatje draaien.

mopper, mopper.

victorstar.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@victorstar wrote:

dank remi.

wat een armoede.

ik vind een stilstaande platenspeler, met de naald nog in de groef zo'n triest gezicht. alsof hij de geest gegeven heeft. niet echt een uitstraling van, kom, we gaan eens lekker een plaatje draaien.

mopper, mopper.

victorstar.

Wat heb je dat mooi beschreven. De 977 is inderdaad de volautomaat.
Maar ach, heb een dual 505-4 wordt vandaag weggegeven aan de buurvrouw LOL. Tweede handsje. Blijkt nog steeds gemaakt te worden. Prachtig ding, maar pikzwart, handbediening, een ortofon BLA BLA element en als die arm aan het einde van de plaat stopt, dan denk je pas echt gelijk een uitvaartcentrum,.......... zo triest.

Bedoel je dat? ;-).


   
BeantwoordenCiteren
Deel: