Meldingen
Alles wissen

Opstartprobleem CD100

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
634 Bekeken
 4cv
(@4cv)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 118
Topic starter  

Geachte heren (dames) technici,

Graag jullie reactie op het volgende:
Mijn (nog) steeds goed spelende CD100 CD-speler heeft de laatste tijd last van een opstartprobleem; na het aanzetten (met de netschakelaar) en het inleggen van een CD (origineel of gebrand) moet ik vele malen op de 'play'-toets drukken alvorens hij begint te draaien (en dus te spelen). Als ik na afloop van de CD, of na het inleggen van een volgende CD opnieuw op 'play' druk doet dit probleem zich niet voor.
Pas na een lange tijd (b.v. een etmaal), als ik de CD-speler weer opnieuw wil gebruiken heb ik weer dit probleem.
Wat zou dit kunnen zijn?

m.vr.gr.


   
Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

lijkt op een koude probleem , als de speler aanstaat zonder spelen, start hij wel meteen na een uur ? . duidt helaas op slechte elco's dus zal je er na 28 jaar eens nieuwe elco's in moeten zetten . soldeer tevens de spanningsregelaars eens door .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
 4cv
(@4cv)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 118
Topic starter  

@mattie wrote:

lijkt op een koude probleem , als de speler aanstaat zonder spelen, start hij wel meteen na een uur ?

Morgen zal ik dit eens 'uitproberen'. Ik laat van me horen.


   
BeantwoordenCiteren
 4cv
(@4cv)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 118
Topic starter  

@4cv wrote:

@mattie wrote:

lijkt op een koude probleem , als de speler aanstaat zonder spelen, start hij wel meteen na een uur ?

Morgen zal ik dit eens 'uitproberen'. Ik laat van me horen.

Helaas,.... ik heb pas na ruim een uur de CD-speler aan gezet te hebben geprobeerd een (eerste) CD te starten. Maar ook nu weer pas na een aantal keren op 'play' drukken draaide (en speelde) hij eindelijk.


   
BeantwoordenCiteren
(@snameroc)
Trusted Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 66
 

vervang c2291 van 100uf en controleer de deur schakelaar.
Ik het soort gelijk problemen met een cd202 gehad


   
BeantwoordenCiteren
Deel: