Meldingen
Alles wissen

philips 22AH708

13 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,020 Bekeken
(@hal4400)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik dacht zo; laat ik mijn nieuwe zeldzame aanwinst eens showen. ben ben overigens meer een marantz verzamelaar

Ik kreeg hem nu net binnen.
de receiver zag er netjes uit.

beetje stoffig van binnen.

Ik moet zeggen dat de receiver zwaar weegt voor een philips zijnde die een kunstof voor chassi gebruikt.
is wel heel dik.
er zit een Vette voeidng in. de eindversterkers zijn ook niet mis.

volgens het boekje is de receiver 2x87Watt RMS minimum per kanaal.
en dat geloof ik best aangezien ik liudness niet aan kan zetten zonder de B&W's kapot te maken.. DM6 van continu 100watt ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜ฎ


onderkant

Ik vind dat de tuner ook top is. grappig onthoud systeem. simepl gemaakt wat elkektronica betrefd maar het werkt wel nog na 25 jaar.

hier is die dan. schoongemaakt en op slechte verbindingen gecontroleerd(zaten er niet ๐Ÿ˜ฎ 8) )

wat vinden de MFB freaks ervan?

overigens is de klank subliem..


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ja, je bent al een echte freak aan het worden : eerst het ding openschroeven en vervolgens pas kijken of hij werkt ๐Ÿ˜†

Het is een mooi en degelijk apparaat. Zo te zien is de versterker een-op-een gelijk aan de AH308.

Een zeer krachtige versterker, en met een hele goede beveiliging ook.

Het einige kleine nadeel vind ik (bij de AH308) dat er van die vervelende din-luidsprekeraansluitingen achterop zitten. Maar verder is dit zo'n beetje de beste Philips receiver die je kan hebben.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Welkom hierzo! ๐Ÿ˜€

Ja TOEN konden ze nog solderen bij Philips. ๐Ÿ˜ˆ

Ik heb de 900 "digital" series nu bijna compleet, te weten de 950/951 apparaten en een paar 930/931 types. De elektronica en de displays zijn zeer slecht van kwaliteit. Als ik het SUPER groot en helder display van de CD850MkII vergelijk met de apparaten van de 900 serie dan weet ik het wel... De 800 serie is veel en veel degelijker en dan heb ik het nog helemaal niet over de LAB serie. Onverwoestbaar dat spul!

Ik moet wel bekennen dat de CD951 met zijn TDA1547 het allermooiste klinkt van alle ooit gebouwde Philips CD-spelers. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

P.S.: ja... frontjes poetsen en printplaten schoonmaken/reviseren daar heb ik ook een handje aan! ๐Ÿ˜†

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@HAL4400 wrote:

ben overigens meer een marantz verzamelaar

Betrapt : ik zie ook Akai op de fotos ๐Ÿ˜ฏ


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

๐Ÿ˜€ Welkom hier Jon!
kijk vooral ook op de site, er is heel veel foldermateriaal beschikbaar 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@hal4400)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

ja bedankt iedereen,

ja idd ik heb het folder materiaal gezien
wel gaaf .
ik viond die visseoog versterkers ook wel mooi.

ik krijg zometeen een N4520
Ik wil nog een N4450
verder niks meer.

ik verzamel over het algemeen grote akai bandrecorders
ik hoop binnenkort de akai 630Dss te hebben de gx650 en de 400Dss klaar te hebben met de reparatie.

Jon


   
BeantwoordenCiteren
(@hal4400)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Hoi,

Welkom hierzo! ๐Ÿ˜€

Ja TOEN konden ze nog solderen bij Philips. ๐Ÿ˜ˆ

Ik heb de 900 "digital" series nu bijna compleet, te weten de 950/951 apparaten en een paar 930/931 types. De elektronica en de displays zijn zeer slecht van kwaliteit. Als ik het SUPER groot en helder display van de CD850MkII vergelijk met de apparaten van de 900 serie dan weet ik het wel... De 800 serie is veel en veel degelijker en dan heb ik het nog helemaal niet over de LAB serie. Onverwoestbaar dat spul!

Ik moet wel bekennen dat de CD951 met zijn TDA1547 het allermooiste klinkt van alle ooit gebouwde Philips CD-spelers. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

P.S.: ja... frontjes poetsen en printplaten schoonmaken/reviseren daar heb ik ook een handje aan! ๐Ÿ˜†

Groetjes. ๐Ÿ˜‰

hoi,
de LAB lijn komt uit de VS en dat is ook daar ontworpen.
ik heb alle machines gezien van binnen.
Ik ben weg van de pre. ongelofelijk mooi
de eindversterker weegt zowat 30kilo. heel appart gebouwd.
de tuner is goed.

maar neem een simpel visseoog versterkertje. vind je nooit defect.


   
BeantwoordenCiteren
(@hal4400)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Ik heb nu ook de bijbehorende tapedeck.
de N4520


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ja, ik ken dat gevoel van overgewichtige versterkers. Een vriend van mij had vroeger zo'n Pioneer-tik en jawel hoor een vet cassettedeck met een mooie AMP erbovenop. Doorhangen deed de kap niet hoor, of...? ๐Ÿ˜ฏ Je begrijpt wat ik bedoel... ๐Ÿ˜†

In de 900 serie apparaten heeft Philips hier en daar plastic pootjes intern onder de diverse kappen geplaatst om "doorhangen" te voorkomen. Onder andere de CD951 heeft van die "stabilisatoren". Een simpele en vooral goedkope oplossing voor een toch wel storend probleem... Philips hรจ. Een ander handig dingetje aan de constructie is dat de kappen min of meer in de frontjes geklikt zijn, wat weer voor extra stabiliteit zorgt. Wat inventiviteit betreft zijn die Eindhovenaren een ras apart. Al die kleine trucjes blijken toch allemaal te werken... ๐Ÿ˜ˆ

Als ik de tuner (bovenste apparaat) aanzet wiebelt de toren 5 cm naar voren en naar achteren (is bijna een meter hoog). Maar niks doorzakken hoor! Is net een flatgebouw dat wind vangt... :mrgreen:

Ik twijfel nog of ik me een DCC900 zou kopen of niet, maarja de techniek is achterhaald hรจ. Tegenwoordig gaat bij mij alles op CDR uiteraard GEEN MP3 maar "lossless" formaat.

Ik wil ook nog wel wat 800 serie spul maarja wat moet je er allemaal mee? Hoe gek kun je het maken vraag ik mij wel eens af... Verzamelen is leuk maar er moet een grens zijn. Ik wil geen last krijgen van het Amsterdamse "syndroom van TAKES". Muhahaha. LOL

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

daar heb je ook geen last van, alleen maar lol ๐Ÿ˜› 8)
kan je die tuner ook niet met de DSC inschakelen?
ik heb nu eigenlijk alleen nog maar de Cd951 doorgelust op de remote dus ik weet 't even niet.
Ik hoef de knop van de DSC niet eens aan te raken, in de buurt komen is al genoeg om 'm te ontsteken.
hoeft de hele toren niet meer te wiebelen. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Remi wrote:

daar heb je ook geen last van, alleen maar lol ๐Ÿ˜› 8)
kan je die tuner ook niet met de DSC inschakelen?
ik heb nu eigenlijk alleen nog maar de Cd951 doorgelust op de remote dus ik weet 't even niet.
Ik hoef de knop van de DSC niet eens aan te raken, in de buurt komen is al genoeg om 'm te ontsteken.
hoeft de hele toren niet meer te wiebelen. ๐Ÿ˜‰

In het kader van de ASOCIALE energieprijzen van de Essent (lees: toename van +40% in de afgelopen 2 jaar) gaat bij mij alles uit het stopcontact (lees: schakeldoos). De touch-control gebruik ik dus zelden of nooit.

Eerder schreef ik dit bericht in deze thread.
@m0vieman wrote:

De DSC950 heeft inmiddels ook een onderhoudsbeurtje gehad: voeding, ADC gedeelte, in/uitgangen, hooftelefoon- en P-versterker ... De touch-control van de DSC ook maar eens opgefrist... Het ding is thans zo gevoelig dat ik er bij wijze van spreken maar langs hoef te lopen en dan "ontwaakt" het hele systeem. Wel ruig! Dat kunnen jullie lekker niet met de 800 serie hรจ! ๐Ÿ˜›

Dus ja erlangs lopen is al voldoende! Inderdaad wat je zegt klopt, de tuner kun je middels de DSC laten ontwaken... Er zit ook een timer in de FT930 die op zijn beurt de DSC (en andere apparaten) kan activeren... Slim van Philips dat ze de timer in de FT930 hebben gebouwd dan moest je namelijk 2 apparaten kopen i.p.v. รฉรฉn!

De 900 serie apparaten kun je ook gewoon doorlussen via het RC-5 systeem van de 800 serie met dien verstande dat het ESI-systeem NIET compatible is met RC-5. Je moet intern iets aanpassen...

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ja ik laat er ook geen spanning op staan, maar dan werkt het ook nog wel.
zodra ik het stekkerblok weer inschakel komt de DSC in standby.
ik weet niet of hij dat vanzelf doet, maar ik zet 'm op standby voor ik het stekkerblok uit druk.

even met de vinger in de buurt of met m'n neus, maar net hoe hoog ik op de trap sta ๐Ÿ˜‰ en voila het feest begint weer ๐Ÿ˜› 8)


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Hoi Jon,

Net terug van vakantie en lees nu je topic.
Heb zelf in 1982 de AH708 nieuw gekocht en hij speelt nu nog steeds bij mij in de woonkamer. ๐Ÿ˜€
Hij heeft voor mij eveneens een heel goede klank, welke ook goed is bij te regelen (uiterste laag en hoog een beetje +).
Heb inmiddels al twee reserve exemplaren waarvan er eentje op zolder zijn nodige uren maakt.
Wel kan hij als je hem aanzet (zeker op phono) even een tijdje brommen maar dat is met de vervanging van een elcootje te verhelpen. ๐Ÿ˜›
Ik hoop dat jij er evenveel plezier van zult hebben als ik.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
Deel: