Meldingen
Alles wissen

Philips CD-100 CD-R/RW weergaven?

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
501 Bekeken
 Bink
(@bink)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Beste,

Een paar weken terug heb ik een mooi exemplaar van de CD100 weten te bemachtigen.

Geweldig apparaat 1 van de eerste demo’s met cdm-0 unit speelt orginele cd’s goed cd-r en cd-rw ook, heeft duidelijk wel meer moeite om bij een kopie de volgende track te zoeken.
Maar nu sinds een week speelt hij helaas geen cd-rw’s meer, is de cd-rw weergaven gewoon toeval geweest of is de laserdiode al wat aan het slijten?

Ik vroeg me af of er iemand meer ervaring heeft met de CD100 laserfocus/afstelling en of het normaal is dat zo’n speler gewoon wisbare cd’s kan spelen.

Gr, Roel


   
Citeren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

Als ik het me goed herinner zijn de licht-weerkaatsings niveaus van de cd-rw niet compatibel met de originele cd spec, een kwestie van geluk dus als dat in de praktijk wel lukt.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

wisbare cd's waren er niet in 1980 😉

De reflectie van een GOEDE cd-r is ongeveer 70% van een "originele" audio-cd. De reflectie van een cd-rw is maar zo'n 20%. Dat kunnen alleen spelers die daarvoor zijn aangepast. Maar op oude spelers wil het ook wel eens werken, en dat betekent gewoon dat ze eigenlijk nog ontzettend goed zijn. Ik heb ook weleens cdrw zien afspelen op een CD850Mk2. Maar op een cd 304 bijv doen ze niks.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

RWs werken ook in de 472, je moet er alleen geen DATA cd in doen... Wel opmerkelijk dat er data in de display komt te staan!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: