Meldingen
Alles wissen

Philips cd-100: Opstartproblemen

21 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,293 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Als een cd100 (of 200 etc) wel goed afspeelt (na vervangen elco's) en toch slecht leest of gaat hakkelen na een paar uur, is dan de laser versleten?


   
BeantwoordenCiteren
(@vintage)
Eminent Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 26
Topic starter  

Misschien moet je dan denken aan onderdelen die warm worden en die eens goed doorsolderen. Als de laser niet goed is, dan doet hij het meteen slecht vanaf de eerste minuut en niet pas na een paar uur.
Ik heb geconstateerd, dat de achterzijde van een cd-100 behoorlijk warm kan worden na een paar uur.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Nou, zoals ik zei was die nagekeken. doorgesoldeerd, elco's vervangen en dan gaat de cd een haperend geluid geven, niet in het begin maar naar het einde. En hij zoekt ook steeds langzamer.

Dat lijkt mij een teken dat de laserpen niet 100% meer is.

Warm wordt ie wel, maar daar moet ie tegen kunnen.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

de laser reageert ook merkbaar op de laserpower instelling , even een beetje draaien en hij leest over de tracs heen , een beetje meer power en dit is stabieler .

als het met hitte is kan ook de bc tor die de laserpower stuurt los in de soldeer zitten of gewoon te heet worden .

of heeft de cd100 een probleem met het "verste" deel op de cd zelf ? dus de laatste tracks . dat kan ook een mechanisch probleem zijn met het lager of een draad die in de weg van de laser zit .

normaal kan een swingarm nog afspelen met de cdspeler verticaal op tafel en dan geeft hij nog geen storing of dergelijk .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hij doet het meest moeilijk in het midden van de cd.. ik vermoed de focussering of toch een zwakke laser

sja het is al oud spul natuurlijk.


   
BeantwoordenCiteren
(@vintage)
Eminent Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 26
Topic starter  

Dank voor alle tips en hulp.

Ik heb alle elco's in mijn cd100 vervangen (ook de 5 grotere in de voeding, alhoewel dat niet echt nodig was).
Het was wel even wat werk, maar ....
Hij speelt weer als een zonnetje.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: