Meldingen
Alles wissen

philips cdd882 service manual gevraagd

38 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,619 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Hoi heeft er iemand in pdf-file de philips cdd882 service manual?

Ben ik naar op zoek is fijn om te hebben.

Groeten Ralphies.


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Een CDD882 is ook fijn om te hebben, net als een CD850MKII.. 😈


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Zapper wrote:

Een CDD882 is ook fijn om te hebben, net als een CD850MKII.. 😈

HAHAHAHAHAHAAHAH


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ik heb binnenkort een CDD882, vandaar dat ik de service manual ook wil hebben (mocht er ooit iets mee gebeuren, dan heb ik de oplospapieren erbij πŸ˜‰

Het lijkt me een ideale match de cdd882 en dac960.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Ralphies wrote:

Ik heb binnenkort een CDD882, vandaar dat ik de service manual ook wil hebben (mocht er ooit iets mee gebeuren, dan heb ik de oplospapieren erbij πŸ˜‰

Het lijkt me een ideale match de cdd882 en dac960.

is een prachtig ding.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja, die bodemplaat schijnt van gegoten alu te zijn en geen plastic kast, ben benieuwd, schijnt net als de cd960 kwaliteit te zijn.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

8) 10kg dat beest, met een massieve spuitgiet bodem. Da's nog eens andere koek dan een CD951, die weegt in vergelijking niks


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

De cdd882 hoort toch bij de DFA888? Ik heb trouwens verhalen gelezen over die TDA1541 dat ze die op non-oversampling zetten (tweak) om een beter geluid te krijgen. Geen idee wat daar de clou van is. Lijkt me eerder slechter te worden.

Ik zou zo'n cdd ook wel willen voor bij de DD-82, en dan direct naar MFB toe. Dat lijkt me wel aardig, maar in feite kun je elke cd speler met een digital out nemen. Zelfs mijn dvd speler kan digital out ook op mp3 cd's en dvd's (meestal blokkeren ze dat, maar een echte chinees heeft maling aan BREIN/SONT en andere criminele organisties)


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Zapper wrote:

De cdd882 hoort toch bij de DFA888? Ik heb trouwens verhalen gelezen over die TDA1541 dat ze die op non-oversampling zetten (tweak) om een beter geluid te krijgen. Geen idee wat daar de clou van is. Lijkt me eerder slechter te worden.

Ik zou zo'n cdd ook wel willen voor bij de DD-82, en dan direct naar MFB toe. Dat lijkt me wel aardig, maar in feite kun je elke cd speler met een digital out nemen. Zelfs mijn dvd speler kan digital out ook op mp3 cd's en dvd's (meestal blokkeren ze dat, maar een echte chinees heeft maling aan BREIN/SONT en andere criminele organisties)

yep. Maar de CD880 kan er ook goed onder maar die was rten duur. Die cdd was goedkoper. gewoon geen dac. en de dac960 en de fa960 gingen eruit. (te duur) vandaar. Nu is overigens een CDD duurder dan een cd880 LOL. Maar exact het zelfde verder.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Takes wrote:

@Zapper wrote:

De cdd882 hoort toch bij de DFA888? Ik heb trouwens verhalen gelezen over die TDA1541 dat ze die op non-oversampling zetten (tweak) om een beter geluid te krijgen. Geen idee wat daar de clou van is. Lijkt me eerder slechter te worden.

Ik zou zo'n cdd ook wel willen voor bij de DD-82, en dan direct naar MFB toe. Dat lijkt me wel aardig, maar in feite kun je elke cd speler met een digital out nemen. Zelfs mijn dvd speler kan digital out ook op mp3 cd's en dvd's (meestal blokkeren ze dat, maar een echte chinees heeft maling aan BREIN/SONT en andere criminele organisties)

yep. Maar de CD880 kan er ook goed onder maar die was rten duur. .

maar ja die cd880 heeft al een crown. Zou wel eens het verschil willen horen tussen dfa888 en cdd882 en een fa890 en een cd880. maar dat kan nog niet want ik krijg binnenkort pas een dfa en heb (nog) geen cdd


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja ik weet niet of het allemaal echt te horen is.
Ik denk dat ik misschien niet eens verschil merk tussen de cd850 en de cdd882 aan de dac960.

Wat ik wel weet dat technisch gezien wel geluidvoordeel is te halen met de nad cd542 (iets meer 3d en wat " feller hoog" en als je de dac960 als v.versterker vergelijk met de NAD c160 en c162 v.versterker ook dan het ruimtelijke stereobeeld beter wordt (maar de dac960 lijkt meer bas te geven, warmere sound).

Maar al met al zullen de Flipsen 850 en 882 aan de dac960 denk ik niet zo'n verschil maken... (zal het nog eens testen als ik hem binnen heb).


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Eigenlijk hoort een D/A omzetter als ie zijn werk goed doet ook geen verschil te mogen maken.

Maar er zijn wel verschillende principes van D-A conversie. Daarbij hoort een stukje filtering, en daar kunnen de verschillen ontstaan.

Meer "3d" duidt wat mij betreft op minder fasedraaiing maar zeker weet ik dat niet. En dat zou een typisch filterprobleem kunnen zijn.

Op zich is het merkwaardig dat wij met 2 oren kunnen horen dat een geluid verder of dichterbij is, of onder ons of boven ons. Ik heb ooit een 18 bits opname gehoord vanaf DCC op de DSS boxen en daar kon je inderdaad precies aanwijzen waar de muzikanten zaten, niet alleen in het stereobeeld maar ook in diepte.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Daar zeg je wat! Er zit naar mijn weten wel een fase-draai knop op de dac960 (zeg maar zo'n on/off button).

Daar kan ik ook wel eens kritischer mee spelen, ik dacht destijds in 1e instantie geen verschil te horen toen ik hem ooit indrukt (maar zat ik niet mooi in midden maar bij de dac960 zelf).


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Waarschijnlijk is die om de fase om te keren. Dat kan soms handig zijn als je luidpsrekersystemen combineert.
Ik ken de DAC960 niet maar als het een schakelaar is dan vermoed ik zoiets.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja de cdd882 is inderdaad overigens heel goed te tweaken, de spdif met uitgangstrafo schijnt vrij but te zijn.
Zodra ik hem heb laat ik hem voorzien van nieuwe tentlab en aparte voeding en bnc-aansluiting erop denk ik.

En dan in de toekomst de dac960 zelf eens laten modificeren zodat het de Benchmark dac gaat evenaren (zie soundevolution (site) als voorbeeld).


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: