Meldingen
Alles wissen

22AH380 eindversterker

23 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,017 Bekeken
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

Ik ben sinds kort in het bezit van zo een "380" versterker.Ik heb hem defect gekocht.Speelt ondertussen,er waren een 12-tal transistoren defect en nog een 6-tal weerstanden aan één kant.Ik heb het toestel zonder schema gerepareerd maar hoe wordt hij afgeregeld?Heeft er iemand die gegevens voor mij?Ik bedoel dan de ruststroom en de 0V-offset.
Alvast bedankt.


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

12 transistoren en 6 weerstanden? Nog een paar nieuwe elco's en je had beter de complete print kunnen vervangen... LOL 😯

P.S: ik ken het probleem "repareren zonder schema" - gewoon alles vervangen en dan doet-ie het weer. Elektronica kost immers niks. 😈

Geen idee... misschien heeft iemand nog ergens een schema liggen. πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Hoi,

12 transistoren en 6 weerstanden? Nog een paar nieuwe elco's en je had beter de complete print kunnen vervangen... LOL 😯

P.S: ik ken het probleem "repareren zonder schema" - gewoon alles vervangen en dan doet-ie het weer. Elektronica kost immers niks. 😈

Geen idee... misschien heeft iemand nog ergens een schema liggen. πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

Ja,de eindtrappen,al de kleine 2SA's en 2SC's,de drivers,4 330Ohm weerstanden een 470 Ohm en een 130 Ohm weerstand.Heb hier een aardig zwart boeltje liggen op mijn werkbank.Maarja,je weet dat het toestel defect is.Maar hoe ver hij defect is weet je pas als je eraan bezig bent 😯 En iedere keer is het toch weer fijn dat je dat spul weer aan het werken krijgt(zonder schema)Plus,er moet toch iemand zijn die deze Philips-oudjes nog een mooie oude dag kan bezorgen πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik ben het helemaal met je eens: goede oude Philips apparatuur moet je koesteren. πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Nog even in een ongewone vorm, maar hier dan toch het servicemanual van de 22AH380:

http://www.mfbfreaks.nl/pdf/amps/380/index.htm l"> http://www.mfbfreaks.nl/pdf/amps/380/index.html

Heb je een 500 of een 650Watt versie?

groeten,

AndrΓ©


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Sja. Wel lollig zo'n schema op die manier maar ik kan geen componentwaardes lezen vanwege de resolutie πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ja zo blijf je hebberig he? πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Gaat toch om de ruststroom afregeling?


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

@AndrΓ© wrote:

Nog even in een ongewone vorm, maar hier dan toch het servicemanual van de 22AH380:

http://www.mfbfreaks.nl/pdf/amps/380/index.htm l"> http://www.mfbfreaks.nl/pdf/amps/380/index.html

Heb je een 500 of een 650Watt versie?

groeten,

AndrΓ©

ben je niet een beetje erg optimistisch?

ik lees: "minstens 120W RMS bij 4 ohm"

de ruststroom staat er niet echt in geloof ik? wel iets over de uitgangsspanning instellen en afstellen van de VU's. (op een van de laatste pagina's)


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Ik bedoel het opgenomen vermogen, er zijn 2 typen in omloop volgens de apparaat sticker dan... Een versie 500Watt en vermoedelijk duitse 650Watter...


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

wat zou daar toch achter zitten?

zoiets hebben we meen ik met MFB's ook al eens geconstateerd.
vrijwel zeker gaat het toch om exact hetzelfde apparaat met dezelfde cijfers.

ik heb een auto in Duitsland gekocht die daar 1595kg weegt en op ned. kenteken 1495kg. en er is niks vanaf gevallen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Remi dat is heel makkelijk te verklaren. De gemiddelde vetgevreten Duitser heeft minimaal 50Kg overgewicht; met de vrouw erbij in de auto is dat samen 100Kg. Daar zit het verschil! Muhahahaha. Hollanders zijn zo uitgedroogd en mager als ik weet niet wat... Althans die figuren die ik ken. Krenterige bedoeling daarzo in het noorden en westen! Ze moesten maar eens aan de Limburgse vlaai dan krijgen ze tenminste wat spek op de botten!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@m0vieman wrote:

Remi dat is heel makkelijk te verklaren. De gemiddelde vetgevreten Duitser heeft minimaal 50Kg overgewicht; met de vrouw erbij in de auto is dat samen 100Kg. Daar zit het verschil! Muhahahaha. Hollanders zijn zo uitgedroogd en mager als ik weet niet wat... Althans die figuren die ik ken. Krenterige bedoeling daarzo in het noorden en westen! Ze moesten maar eens aan de Limburgse vlaai dan krijgen ze tenminste wat spek op de botten!

Groetjes. πŸ˜‰

Stik; daar gaat mijn slok koffie door mijn luchtpijp πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

@AndrΓ© wrote:

Nog even in een ongewone vorm, maar hier dan toch het servicemanual van de 22AH380:

http://www.mfbfreaks.nl/pdf/amps/380/index.htm l"> http://www.mfbfreaks.nl/pdf/amps/380/index.html

Heb je een 500 of een 650Watt versie?

groeten,

AndrΓ©

Geweldig,meteen zoveel reaktie.
Ik heb de 500Watt /00 versie

Ik zie eigenlijk niet zo direct een afregelprocedure voor de ruststroom...

Bedankt alvast voor het opzoekwerk πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Niki
(@niki)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 108
Topic starter  

Het is mij ondertussen gelukt om de 0V-offset in te stellen.
Nu alleen nog de ruststroom.Ik heb de instelpotmeter gevonden voor het regelen van de ruststroom.Als ik over de groene vermogensweerstanden meet den wijst de meter 0Volt aan.Weet iemand hoeveel dat moet zijn en of dit de juiste plaats is waar gemeten moet worden?Langzamerhand is het toestel weer bijna in nieuwstaat πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: