Meldingen
Alles wissen

Philips FA890 volumeregeling

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
734 Bekeken
(@eerselzuid)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Beste mede-freaks,

Ik ben de trotse eigenaar van een Philips FA890 versterker. Nog helemaal origineel, zelfs de verlichte ring rond de volumeknop werkt nog!
Maar: sinds een paar weken loop ik tegen het feit aan dat de volumeregeling bij lage volumes erg lastig is: hij pakt niet altijd beide kanalen, en soms wel beide kanalen maar dan klinkt er een kanaal erg dof. Luidsprekers en aansluitingen allemaal al nagelopen, zijn OK. Als je wat meer "gas geeft" is alles ook OK, maar dat vinden de buren dan weer niet OK 8)
Weet iemand misschien wat er met mijn geliefde versterker aan de hand is? Alvast dank voor het meedenken!


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Zo te zien is je relais het probleem.
Echt een keer ruzie zoeken met de buren waardoor je een excuus hebt om even flink gas te geven zou ik zeggen, anders vervangen.

Of de versterker eens ter reparatie aanbieden in Krimpen.


   
BeantwoordenCiteren
(@eerselzuid)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Dank voor je bericht. Maar zou het nog een optie zijn om eens met contactspray aan de slag te gaan?
Is het relais dat je bedoelt trouwens dat "klik" geluid wanneer je de versterker inschakelt? En die optie met de buren, tsja het zijn zulke lieve mensen he... πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Deze relais klikken inderdaad.
De uitdaging is het erbij komen, lossolderen en openmaken. Pas dan kun
je met contactspray aan de gang, maar dan kun je net zo goed meteen het relais vervangen. Uit mijn hoofd is het hetzelfde relais als in de DSS930.
Link naar relais

http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/dss930/links/relai s"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/dss930/links/relais


   
BeantwoordenCiteren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
 

Geloof dat er een klepje op het relais zit, dus je kan de bovenzijde los halen, en dan spuiten.

Het zijn allemaal relais uit de zelfde serie, maar Philips heeft destijds Normally Openend, en Normally Clossed, en 24, 36, 48V allemaal door elkaar heen gebruikt. Goed opletten dus! 36V's zijn erg slecht te vinden, de rest is een eitje.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: