Meldingen
Alles wissen

Snaren cd960

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
634 Bekeken
(@wheijke)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

De lade van mijn CD960 opent niet meer, ik hoor de motor lopen dus denk aan de snaren... ze lijken me ook wat slap te hangen.
Weet iemand een adres om vervangende snaren te bestellen, of maakt het niet zoveel uit?
Alvast dank!
Wouter


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik heb dit stukje al eens eerder gepost:

er zijn 4 snaren nodig voor deze speler.
de gemeten diameters die ik meende nodig te hebben bleken echter te ruim, op zich paste het wel goed maar er wordt een behoorlijk moment gevraagd, vooral bij de lift en dan komt ie net te kort en gaat slippen.

met de volgende afmetingen heb ik het wel voor elkaar gekregen
lade aandrijving 1e snaar 35mm x 1,5
lade aandrijving 2e snaar 46mm x 1,4

draaitafellift 1e snaar 35mm x 1,5
draaitafellift 2e snaar 35mm x 1,5

35 x 1,5 en 46 x 1,4 kosten 80 cent per stuk bij elektronica online
(alweer duurder geworden) nog een postzegel erbij en je bent klaar!

die metalen draad links bij het lade transport moet los anders krijg je de snaar niet op het achterste wiel. de rest is wel te makkelijker te doen. er staat een stift in het gegoten chassis omhoog bij de metalen snaar, die kan je gebruiken om het veertje dat beide uiteinden verbind te fixeren om 'm zo makkelijker los te maken en ook weer vast als je klaar ben met de snaren. Het is een beetje gepriegel en je komt gauw een handje tekort maar het lukt wel.
Eerst goed kijken hoe de draad op het wieltje ligt anders leg je de volgorde verkeerd en gaat de draad wringen over de draad die al een winding gemaakt heeft.

succes!


   
BeantwoordenCiteren
(@wheijke)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

Hartelijk dank!
Ik ga op zoek naar deze snaren en kan dan hopelijk snel weer genieten van de CD960!


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik heb er een waar nieuwe snaren in zitten, maar die gaat enorm stroef. haal ik de staaldraad onder het scroefje uit dan kan ik met de hand de lade heel soepel bewegen. Beetje merkwaardig..

Ik heb dikkere snaren, 36x2.0 en 52*2.0 (maar dat is te dik). De aandrukker aandrijving daar krijgt vooral die onderste snaar van op zijn mieter.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

@Zapper wrote:

Ik heb er een waar nieuwe snaren in zitten, maar die gaat enorm stroef. haal ik de staaldraad onder het scroefje uit dan kan ik met de hand de lade heel soepel bewegen. Beetje merkwaardig..

Ik heb dikkere snaren, 36x2.0 en 52*2.0 (maar dat is te dik). De aandrukker aandrijving daar krijgt vooral die onderste snaar van op zijn mieter.

hoe bewegen de wieltjes dan Jeroen als je de staaldraad los hebt? ik vermoed dat er dan eentje ook zwaar loopt? loopt het motortje wel goed?

Die snaren uitzoeken is lastig, als je naar eer en geweten de oude maat neemt van de snaar die er vanaf de fabriek op zit dan werkt het niet.
het ziet er keurig uit maar slipt aan alle kanten.

ik moest echt een kleinere diameter nemen om voldoende spanning te krijgen om met name de lift aandrijving niet te laten slippen.
origineel is deze ook wat dikker, maar is lastig te vinden.
Het werkt bij de mijne in ieder geval goed met deze vervangings afmetingen.
De lade komt er als een raket uit, volgens mij is de 960 het snelst van allemaal met het bewegen van de lade.


   
BeantwoordenCiteren
(@wheijke)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 8
Topic starter  

De genoemde snaren werken perfect, nog bedankt voor de tip!
Was wel een ellende om de metalen snaar weer vast te krijgen, maar het is toch gelukt!
Nu doet de play toets het niet meer blijkt dus daar ga ik nu naar kijken. Via de ab speelt hij in ieder geval weer prima.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ mooi! leuk dat je het nog even hebt laten weten 8)
De metalen draad wikkelt net andersom, dat is inderdaad even lastig opzetten.

jammer van de play toets, misschien printje niet helemaal uitgelijnd o.i.d.?


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Remi wrote:

ik heb dit stukje al eens eerder gepost:

er zijn 4 snaren nodig voor deze speler.
de gemeten diameters die ik meende nodig te hebben bleken echter te ruim, op zich paste het wel goed maar er wordt een behoorlijk moment gevraagd, vooral bij de lift en dan komt ie net te kort en gaat slippen.

met de volgende afmetingen heb ik het wel voor elkaar gekregen
lade aandrijving 1e snaar 35mm x 1,5
lade aandrijving 2e snaar 46mm x 1,4

draaitafellift 1e snaar 35mm x 1,5
draaitafellift 2e snaar 35mm x 1,5

35 x 1,5 en 46 x 1,4 kosten 80 cent per stuk bij elektronica online
(alweer duurder geworden) nog een postzegel erbij en je bent klaar!

die metalen draad links bij het lade transport moet los anders krijg je de snaar niet op het achterste wiel. de rest is wel te makkelijker te doen. er staat een stift in het gegoten chassis omhoog bij de metalen snaar, die kan je gebruiken om het veertje dat beide uiteinden verbind te fixeren om 'm zo makkelijker los te maken en ook weer vast als je klaar ben met de snaren. Het is een beetje gepriegel en je komt gauw een handje tekort maar het lukt wel.
Eerst goed kijken hoe de draad op het wieltje ligt anders leg je de volgorde verkeerd en gaat de draad wringen over de draad die al een winding gemaakt heeft.

succes!

Die staat morgen weer op MP lol


   
BeantwoordenCiteren
Deel: