Meldingen
Alles wissen

Een "doorzichtige"DSS 930

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
535 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
Topic starter  

Ja het begin is er, heb met victorstar gemaild en met mOvieman, ze helpen me bij de bouw van een paar DSS 930 doorzichtig te maken, 8) waarbij ik niet uit het oog verlies om eventueel de SE Β΄s te nemen.
Heb een beetje door Nederland en Duitsland getelefoneerd, omdat ik precies weet wat ik gebruiken wil.
Het Materiaal heet : Corian en de kleur: Glacier Ice. πŸ’‘
Het materiaal wordt ook gebruikt voor High-End Speakers, dus dat is dan voor mekaar, de prijs nou ja is hobby hΓ© ligt richting 150 de qm plus BTW, geschat, daar de kleur nog zo nieuw is dat.....ander probleem.
Het is acryl met steen, wordt zo behandeld als hout is véél harder,is ook termisch te behandelen, te lijmen enz. alleen schroeven zou een uitdaging worden.
Er zijn extra boren voor en ander gereedschap, misschien iemand met ervaring in Corian, dat spul zelf is er al een jaar of dertig te koop maar heeft op het moment een boom en wordt erg veel gevraagd, het belangrijkste dat het voor luidsprekers zeer goed geschikt is,
Heb eerst een monstertje aangevraagd...en haastwerk is er niet bij.
Ik hou jullie op de hoogte , en als Victorstar en/mOvieman in action komen horen jullie het natuurlijk, de prijs van de speaker stijgt wel enorm, misschien extra verzekeren??? 😯


   
Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Ik heb het veel te druk met Amerikaanse eindbakken en vooral als ze KNAL BOEM zeggen en dan niks meer doen... 😯

Life is a bitch. πŸ‘Ώ

Ik ben momenteel een uitbreiding voor de DSC950 aan het bouwen: een extra optische in- plus uitgang voor de digitale TAPE. Schakeling kost iets van € 25,-. Ik zal t.z.t. wel wat foto's plaatsen... Schema en printlayout op aanvraag...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Mooi plan doorzichtige box!!!!
En van een dik soort glas is dat ook mogelijk (net als die groenachtige dikke tafelbladen of wat ze voor glazen bruggen gebruiken?) maar ja is niet zelfs te bewerken uiteraard.

Maar is wel mooi om als er mee begonnen wordt een fotosessie in opbouw te zien!

En aan Movieman, ik heb er alle vertrouwen in! πŸ˜› πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Ralphies wrote:

En aan Movieman, ik heb er alle vertrouwen in! πŸ˜› πŸ˜›

Oh... 😳

Hij ligt weer uit mekaar LOL. Man wat een bakbeest, je tilt je een breuk aan het ding! Dinsdag krijg ik twee dozen met componenten dus dan kan ik verder... Oh ja en woensdag komt nog een andere doos. Ik blijf bezig... :mrgreen:

P.S.: Cyberjan, hup achter in de rij gaan staan en een nummertje trekken... πŸ˜†

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Deel: