Meldingen
Alles wissen

Eigenbouw 532/544.

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
503 Bekeken
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
Topic starter  

Hallo zelfbouwers,

Sinds woensdag ben ik in de vrije uurtjes met een setje MFB's van Martijn bezig.

Dit zijn een paar prachtige 532/544's.
Zover ik na kan gaan is het een 532 versterker print een 541 inschakel circuit en een echte 544 voorkant + speakers.
De middentoonluidspreker is die van de 532.
De kast is van bruin multiplex en van het model 544.
De printen zijn echter zelf gemaakt. Geen pertinax maar echte epoxy!!
Zover ik begrijp heeft zijn opa de printen gefotografeerd en toen zelf een layout gemaakt.

Zijn opa heeft er (minstens) 4 gemaakt. Hij werkte vroeger bij Philips in Hengelo en had wat kennisen die wat spullen konden regelen zoals een originele travo, luidsprekers en een voorkant inc doek. Martijn kon mij vertellen dat de 544 voorkanten uit een fabriek in Roermond kwamen.
De rest is allemaal in de electronika winkel gekocht. Zover ik aan de onderdelen kan zien is dat in 1974 of 75 geweest.
De functie van het ledje is ook gewijzigd. Op stand-by is hij aan en als hij speelt is het ledje uit.
Ik zal eens wat foto's maken. Ik heb alleen niet zo'n beste camera (320x200).
Natuurlijk heb ik aan Martijn gevraagd of hij nog eens bij zijn opa langs wil gaan om gegevens en bouwbeschrijvingen. Misschien heeft hij de layout voor de printen nog ergens liggen???
Zie ook "wat heet heet" in de Raad en daad directory...

(Ik zal eens vragen of hij ook de 545 als bouwpakket heeft. Liefhebbers??)

[%sig%]

Bericht bewerkt (26-08-2003 15:54)


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

CUNO (Y) CUNO (Y) CUNO (Y) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Dit is goud πŸ˜‰

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Foto's ontvangen, schitterend spul! Ik zal zsm een paginaatje maken voor deze speciale 532-544!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@galactix)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 190
 

Ik ben inmiddels wat verder met het opzoeken van informatie, mijn opa had de foto's van de printen op zolder gevonden. Ergens moeten ook 'bouwtekeningen' op grote vellen glad papier zijn geweest, maar deze hebben we vooralsnog niet teruggevonden. Waarschijnlijk liggen die bij ons op zolder in een map ergens in een doos, maar het kan nog tot de winter duren voor we de zolder op gaan ruimen.

In de tussentijd ben ik de geschiedenis van deze speakers aan het nagaan en heb ik een mooie 'interne post' envelop met 10 foto's van mijn opa gekregen. Binnenkort post ik een link naar mijn bevindingen.

Martijn vE

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Yess!! Schitterend!!!!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
Topic starter  

Heel goed.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: