Meldingen
Alles wissen

551 preamp

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
505 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

voor wie er nog eentje zoekt.

Deze verkoper maakt kans op een geweldige baan als Citroënverkoper volgens mij 😉

Wel mooi zo'n apparaat maar een scratch (hoog filter) en rumble (laagfilter) hoogstaand?? Euhh die heb je bij voorkeur uit staan dacht ik.


   
Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

zal leuk staan bij mijn 532's, maar ik heb al een mooie mfb amp. tsja, als ik de ruimte en het geld had zou ik em uiteraard kopen. leuke vu-metertjes zeg!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

Hmmzzz die tuner/versterkercombinatie heb ik ook 😉 De tuner ooit zelf nieuw gekocht, de versterker pas op de kop getikt.

Ik ga die eens "loslaten"op een paar passieve boxen met 12" mfb woofers LOL.


   
BeantwoordenCiteren
(@soundproof)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 6
 

Geachte MFB liefhebbers,
Als Citroenverkoper ( leuke vondst !) wil ik U geen knollen voor citroenen verkopen, maar de hooggewaardeerde opmerking betreffende de schakelingen komen uit de Philips stal - lees de destijds uitgegeven folders er op na. Zie de site Philips retro.
mvg
Soundproof


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Mooi dat de folders ter download staan toch?

-dRe


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

Hehe wees gerust Andre, ik had allang e.e.a. gedownd toen de site nog op dot.com zat 😉 (de docs en de philips folders)

Wat betreft die opmerkingen uit de philips folder, (beter goed gejat dan slecht verzonnen): in de jaren 70 waren scratch en rumblefilters belangrijk omdat men toen nog platen draaide. Had je dan een kromme plaat dan kon je de rumble aanzetten en een versleten single kon met scratch nog redelijk klinken.
In feite zijn het gewoon hoog en laag af filters, en als je een goede plaat of cd hebt dan zet je die niet aan, vandaar dat ze tegenwoordig niet meer nodig zijn.

Het design van deze versterkers is weer helemaal "in", kijk maar naar de setjes om pc's te "modden", ook ronde oogjes met wijzertjes.
Ik vond het vroeger al een heel mooi apparaat, philips had goede vormgevers in dienst.. (en trouwens nog wel vind ik)


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Goede vormgevers ? De meeste vrouwen in de Philips reclame mogen er ook wezen !

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

klokjes met wijzertjes..... kijk eens naar de dure marantz lijn ..

ook een wijzertje in een klok!!

Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

En neit te vergeten op belgische videorecorders. In de programmagids staat dan "het Journaal opnemen, de grote wijzer tussen 7 en 8 en de kleine op 6" 😉

Overigens niks verkeerds over belgie, de bureaucratie is minder, wachtlijsten in ziekenhuizen bestaan nauwelijks, en je krijgt geen boete omdat je 3km te snel reed.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
Topic starter  

Zoekt nog iemand die mooie metertjes?

Iemand hier vlakbij biedt ze aan maar ik heb al zoveel spul..

http://www.marktplaats.nl/markt/audio/versterkers/37293.htm


   
BeantwoordenCiteren
Deel: