Meldingen
Alles wissen

Bekabeling Aristona 6541

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
543 Bekeken
(@pong38)
New Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Beste mensen,

Geweldig dat er nog zoveel enthousiastelingen en liefhebbers van het MFB principe zijn.
Ik heb mijn Aristona 6541 al een jaartje of 15 en was daarvoor de gelukkige bezitter van een stel 544's.

De 6541's worden door mij al jarenlang, iedere dag, zeer intensief gebruikt.
Niet zozeer qua geluidssterkte maar meer qua draaiuren.

Eigenlijk heb ik er nog nooit wat aan gehad behalve een chagrijnig ingangsgevoeligheid-schakelaartje of een soldeerbreukje op de DIN aansluitingen.
Eens per jaar de luchtspuit erop is in mijn geval altijd voldoende gebleken.

Wat ik wél graag zou willen veranderen zijn de originele aansluitsnoeren (alle kabels zijn nog origineel).
Ik een heel ver verleden heb ik wel eens geëxperimenteerd met DIN-tulp-DIN maar kan me herinneren dat dit veel (tegen schel aan) hoog en een beduidend minder laag opleverde.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Bestaat er een "audiofielere" manier om deze prachtbeestjes aan te sluiten ?

En wat ik me altijd hebt afgevraagd... Kun je de MFB's ook separaat dus per kanaal aan een normale stereo versterker hangen ?


   
Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

ja , kan ook dan zet je de gevoeligheidsschakelaar op 19v en dan kunnen ze zo op een reguliere amp . wel zijn ze dan gevoeliger voor brom van dimmers en inschakelen van apparten in huis door de vaak onafgeschermde aansluitkabels .

van din overgaan naar tulp kan niet uitmaken kwa laag en hoog , het zal gekomen zijn door je kabelkeuze , de capicitatieve waarde kan dit effect veroorzaken .

de din ombouwen naar tulp kan door een enkele tulp achterin de box te maken en aansluiten parallel over de ingang te zetten , of maak er net als bij de 585/586/587 een 4 cinch blok in door het uit te zagen waar de dinstekkers nu zitten . dat is veel werk en is handig bij koppelen , anders is 1 din al zat . daar hoef je maar 1 gaatje van 7mm voor te boren .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
Deel: