Meldingen
Alles wissen

Grote(re) Stofdoppen 541's

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
634 Bekeken
(@peter)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 100
Topic starter  

Beste Freaks,

Terwijl ik op de ebay.de site aan het kijken was hoe de stand inmiddels was bij de 545's, kwam ik deze advertentie tegen...

Dit is een setje 541's maar toen ik verder naar beneden scrollde keek ik onder de kap naar twee knoepers van stofkappen op de conussen!
Ik meende me te herinneren dat er eens een topic geweest is betreffende deze "raritie"... Wellicht interessant om te weten of het een ander type 541 betreft of gewoon een andere woofer...

Tsja... Dat was het weer!!

Greettzzz. Peter

[%sig%]


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Peter,

Yup! Die had ik ook gezien! De woofer heeft hetzelfde typenummer als zijn maatje met de kleinere dustdome, AD7066/MFB4. Ik ben geografisch niet zo op de hoogte van Duitsland, maar als Bürback (NRW) in de buurt of op de route naar Berlijn/Potsdam ligt, wil ik best even langs gaan....

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
 

Dit is de 541/089R. Het is de laatste serie van de 541. Als je deze zoekt moet er ook echt 089R op de acherkant staan! Er zit een een 0140 tweeter in met een zwart laagje over de tweeter. Je komt ze maar weinig tegen! Ik heb 2 weken geleden een paartje gekocht. Ze hebben inderdaad een grotere stofdop. Dezelfde woofer als de MFB 585. Het mooie is dat dit (volgens mij) de enige 541 speaker is waar achterop staat MADE IN BELGIUM. Daar kun je ze ook aan herkennen. Schijnbaar heeft Philips toen ze in Belgie MFB gingen maken (MFB 585,586,587 en 9638) ook nog een serie MFB 541 gemaakt met deze stofkappen. Ik heb ook begrepen dat kapotte woofers van de 541 vaak met deze grotere stofkap woofers werden gemaakt. Het blijft een apart modelletje met een heel goed geluid. Dus als je ze tegenkomt, gelijk kopen!

Jan


   
BeantwoordenCiteren
(@larrs)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 12
 

Na 4 jaar na het laatste geposte bericht heb ik toevallig een 22RH541/89R afgelopen zaterdag van iemand overgekocht. πŸ˜›

Is ook mijn eerste MFB luidspreker. πŸ™‚

'Made in Belgium' heb ik nog niet achterop zien staan, maar de woofers hebben wel grote stofkappen.

Ze staan nu nog op de grond met dempers eronder, omdat ik eerst grote zelfbouw vloerstaanders had van Speakerland. De Vifa Vivace '94.
Dus ga ik nog stands maken. πŸ™„

Heb ook nog een set Mission 760i, maar dat is toch wat anders. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜€ Leuk joh!
het zijn toch knappe dingen hoor die 541's
ik heb ze als achterspeakers in een 5.0 opstelling, gaat prima.


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
 

ik heb ze ook met grote stofkappen πŸ™‚ klinken prima, maar hebben verder een opknapbeurtje nodig.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: