Meldingen
Alles wissen

Mening over de 545

26 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,075 Bekeken
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 183
 

Het is een vrije wereld iedereen moet doen wat hij/zij denkt te moeten doen. Je vroeg om commentaar in het begin van de topic; dat is het enige wat ik gaf: je kunt de wetten van de acoustiek niet omzeilen.

Maar mijn opa zei altijd: als je het antwoord niet kunt verdragen moet je geen vragen stellen...... :tong: :-r

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Freddy,

Ik vroeg nergens om commentaar op mijn opstelling, maar ik vroeg om de mening van 545 bezitters..... Maargoed, zand erover!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Liever een kleine kamer met vier 545's
dan een grote zonder! πŸ™‚

Misschien zijn ze gewoon jaloers...? πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 183
 

Ok nog eentje dan: uiteraard zien de 545,ers er heeeeeel mooi uit daarvoor allen al kun je ze opstellen; ik zal het alleen maar op mezelf betrekken. Als ik er 4 had zou ik ze alle 4 verkopen (nee nee, voordat boze tongen dat beweren ik ben niet op 545,ers uit) omdat ze realistisch in huiskamers dan wel nog kleinere ruimten gewoon practisch acoustisch niet te gebruiken zijn. Bioscopen, grote zalen, buurthuizen, disco,s zo nu en dan een buitenfeest, dat wel.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Freddy,

Ik kan jem otivatie dat de 545 "oversized" is, goed begrijpen. Maar...... Buurthuizen, disco's, cafè's.... Waarom denk je dat die eerste twee van mij zo vern:Pkt waren? Het zijn oorspronkelijk studiomonitoren, die zijn ook niet gemaakt om mega te brullen, wel om goed te klinken. Uiteraard zullen ze in dat doel prima presteren, maar ik denk dat de gemiddelde MFB freak toch wel vrij zuinig probeert te zijn op zijn spullen.....
Je ziet, geen boze tong maar het helemaal met je eens zijn kan ik ook niet...

:mfb:

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 183
 

+ dat ze natuurlijk heel zeldzaam zijn en een goede investering blijken te zijn! πŸ˜‰

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 220
 

Ik vind ze gewoon heftig. Ik heb al heel wat speakers gehoord in mijn leven maar weinig speakers waren in staat zoveel emotie (als je dat al kan meten) neer te zetten.
En of ze hard gaan? Dacht het wel, ik heb weinig speakers gehoord die zo hard onvervormd weer kunnen geven.
Of het dan meteen beter is als een andere of kleinere mfb. Dat weet ik niet.
Maar ik mijn 545 nooit meer weg. Altijd leuk om voor de lachkick iemand die ze niet kent schaapachtig te laten lachen.

Jan Scherps


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Jan,

Jouw kamer is zeker groter dan de mijne?

.....

Dacht ik al πŸ˜‰

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 220
 

Nou,

Ik neem ze wel eens mee naar "feestjes en partijen".
Altijd weer leuk.


   
BeantwoordenCiteren
 Jos
(@jos)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 31
 

Ik heb ze nog niet zo lang maar ben wel enthousiast over de 545's.
Hoog filter uit en bassen flat.
Je hebt er alleen een grote ruimte (tenminste 40 m2) voor nodig en geen direkte buren. Die heb ik helaas wel dus draai ik nooit zo hard. Dan moet de loudness dus wel aan want anders klinkt het nogal blotekonterig
Het hangt trouwens wel van de soort muziek af, of ik loudness gebruik of niet.
Ben je niet zo ruim behuisd dan hebben de 545's denk ik niet zo veel zin.
F Thalen z'n verhaal snijdt hout. Lange golven hebben de ruimte nodig.
Dus kan ik Thomas de 587 aanraden. Klinkt in grote en kleinere ruimtes geweldig en is een stuk handzamer. 1 keer luisteren en je bent verkocht(klote relais alleen).

Zag in een hifizaak een hele dure voorversterker staan zonder loudness en zelfs zonder toonregeling. Alsof iedereen dezelfde referentiehuiskamer en het bijbehorende gehoor heeft.
Een twaalf kanaals equalizer per kanaal hoeft ook weer niet maar een beetje controle over de toonregeling is toch wel gewenst.


   
BeantwoordenCiteren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 73
 

prima speaker, met of zonder loudness.

ik drink mijn espresso trouwens ook met twee klontjes suiker, was mijn cantharellen altijd alvorens ze te stoven en drink mijn single malt whiskey met ijs.

wel waar dat subbass lengte nodig heeft om tot volle wasdom te kunnen komen, in mijn situatie bevind de ideale luisterplek zich ergens halverwege mijn achtertuin, met of zonder loudness overigens....

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: