Meldingen
Alles wissen

Philips 22/RH 426 3-weg Luidsprekers

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
704 Bekeken
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
Topic starter  

Hallo Freaks,

We weten allemaal als freak zijnde dat MFB's geweldig klinken (mits in goede staat). Maar wat vinden jullie nou eigenlijk van de oude bruine 3-weg HIFI 426 boxen (uit de eerste helft van de jaren '70)? Ik heb ze bij mijn moeder in de huiskamer op van die toendertijd als optie bijgeleverde verchroomde standaards. Ik vind ze persoonlijk errug goed klinken. Ik heb er verschillende versterkers achter gehad maar ben nu tevreden met een heuse Marantz PM 78. Maar goed.. dit is mijn verhaal. Ik ben benieuwd wat mijn mede freaks ervan vinden..

Groeten Martijn


   
Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Martijn,

Ik bezit 2 sets uit 1976 in zeer goede staat, de 22RH426 en de 22RH457. Ze zaten vroeger bij de 22RH752 van mn ouders en de 22RH742 van mn oma. Ik koester ze, vooral de 457 met passieve woofer, deze haalt bijna zoveel laag als bijvoorbeeld een 544. De woofers hebben zo'n kleine zwarte plastic dop in het midden, op ebay stond eens vermeld dat de speakers van B&O kwamen??

dRe

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 183
 

Beste Andre,

Was het niet net andersom? Voor zover mij bekend werden in de B&O' s gewoon Philips luidsprekers gestopt (wel tegen B&O prijzen natuurlijk)

Ik heb eens serie B&O,s gesloopt waar gewoon de 7066, de 0160 en de 8066 zaten. Waren wel speakertjes van bijna 1000 gulden maaaaaaaar het B&O embleepje was wel mooi verchroomd..:-)


   
BeantwoordenCiteren
(@soundman)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 35
 

In die tijd rolde bijna de komplete B&O lijn in Hasselt van de band.
Heb dat tijdens een personeels rondleiding verbaasd aangekeken.
Philips apparaten in fraaie design behuizingen.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Die woofertjes met plastic (glimmende) conus zag ik pas nog in een stel Beolabs uit 1964. Stoere dingen, leuk geluid. Tweeter leek mijn geen Philips, trouwens...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
Topic starter  

beste freaks.

Leuk, die reacties ik bezit zelf ook de 457 met passive woofer, en moet bekennen dat daar een aardig bassje uit komt


   
BeantwoordenCiteren
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
Topic starter  

By the way, er staat een advertentie op Marktplaats onder de naam 'Surround 5.1 of 6.1'. Het betreft hier 3 setjes 22 RH/426 boxen. De welbekende 3-weg met jute doek front en HIFI embleem.

Groeten Martijn

[%sig%]

Bericht bewerkt (18-08-2003 10:47)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: