Meldingen
Alles wissen

Philips 6797 mediator

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
521 Bekeken
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
Topic starter  

Hallo Beste freaks.

Lang niks meer van mij gehoord, maar vandaag ben ik er weer eens.Pffffff wat een hitte maar toch ik heb niet stil gezeten en ben sinds vanavond de gelukkige eigenaar geworden van de Philips Mediator 6797 dankzij Jan Van Der Meer.Wel een dikke 4 uur onderweg geweest misschien iets langer nog maar ik zeg altijd je moet er wat voor hebben om er wat moois voor terug te ontvangen.Zo nu ik sommige misschien toch weer effe de oogjes heb doen uitsteken ga ik genieten onder het genot van een koude fles bier van die 80's op mijn mediator.Beste freaks tot horens.Een mooie foto van de mediator overigens volgt nog spoedig.

Groetjes uit Hifihobby land Limburg
Patrick Kessels

[%sig%]

Bericht bewerkt (03-06-2003 20:49)


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Patrick,

Joepiedepoepie, leef jij ook nog? Zozo, een mooie Mediator aangeschaft.. .zelfde ding als hier op de site? 't Is toch bloedmooi spul hoor..... πŸ™‚ (Y)
A.s. Maandag is GROOTE rommelmarkt in Kanne ( B ), daar kun je zes uur rondlopen en niets dubbel zien. Dus ben benieuwd of we daar nog een of ander leuks opsnorren.......
Verder, laat je biertje smaken en je Mediator ook! 't Zal trouwens wel heerlijk koel zijn in die kelders bij jou hè?

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Patrick,

Ik zie net op marktplaats het cassettedeck F6239 staan:

Als ik mij niet vergis past dit best wel bij jow Mediator, niet? 't Is helaas geen F6236 of F6335, anders was ik ook weer wat dichterbij een complete set.....

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Lore
(@lore)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 17
 

Hoi Thomas, een andere Patrick hier πŸ˜‰

Ik heb de F6239. Voor de Philips-verzamelaars misschien een teleurstelling: dit apparaat is OEM. Wie precies de fabrikant is weet ik niet, in ieder geval Japans. Ik heb dit deck altijd wel met plezier gebruikt, alleen de aandrijving is om te janken (letterlijk en figuurlijk πŸ™‚
Bij een apparaat met deze specs en ook nog moeten doorgaan als topmodel zou je iets beters verwachten dan gewoon een vliegwiel met een snaartje en een speelgoedmotortje. Als je zo'n motortje ziet dan weet je wat ik bedoel. De snelheidsregeling zit in de motor, zonder enige feedback. Barslecht. Terwijl de rest best goed is. Zeer goede hoge tonen uit dit deck.

Ik heb nu een Akai gx-6. Mechanisch stukken beter (behalve dat kl*te rubber tussenwieltje...), direct-drive closed-loop dual-capstan en GX koppen (letterlijk onverwoestbaar...). Maar dit wordt off-topic, dus...

Greetz!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 220
 

Ik heb dit deck ook gahad en jaja ik heb ook de service manual. Hebbuh??
Loopwerk is inderdaad prut, namelijk hetzelfde als Akai in de HX1 stopte.
Het goedkoopste casette deck van akai ooit.
Het apparaat is ook OEM en komt volgens mij uit de fabrieken van Sony. Een goede kennis van mij heeft er ook ooit een gehad van een ander merk, maar dat merk ben ik even kwijt.

Overigens is de opname en weergeve kwaliteit van het ding heel goed.
In die tijd had ik een radio piraat en ik heb het apparaat 4 jaar zonder problemen als jinge machine gebruikt.
(ok, echt profie was ik niet bezig maar het was vooral leuk).
Helaas is het loopwerk bij mij uiteindelijk wel te ziele gegaan (motor stopte ermee en alle mechanische delen waren uitgelopen).

Oh ja, je kunt het deck nog voorzien van een auto-repeat functie als je wilt. Kost je 3 euro aan onderdelen.

Jan Scherps


   
BeantwoordenCiteren
Deel: