Meldingen
Alles wissen

Philips 800 serie

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
546 Bekeken
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
Topic starter  

Hallo Mensen,

Na een kleine vakantiestop zoals iedereen verdient hier ben ik weer terug en ik kan zeggen toch weer niet stilgezeten en flink zaken gedaan.Zo heb ik nu behalve de Labset van philips ook de 800 serie bij elkaar met DFA888 digitale versterker met ingebouwde Dac De CD880 en de Tuner FT880 de cassettedeck is ook in aantocht zodra de zaak compleet is komen er foto's van kortom een welbegeerde schitterende set om erbij te hebben.

Gr Patrick


   
Citeren
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
Topic starter  

Ojee ook nog onder de verkeerde topic geplaatst zie ik Thomas zet dit even voor mij recht voordat ik overspoelt ga worden met vragen wat deze set moet kosten, want ik verkoop ze niet .

Gr Patrick


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Welk deck is er in aantocht? de 870 of de 880?

Mijn 800 set bestaat uit FA890, FC870, FT980 en CD850MKII. Daar kan ik het wel mee.

Ik begrijp de typeaanduiding van de tuner niet maar in ieder geval is het de grote broer van de FT880, o.a. met RDS.

Goed spul is dat, de versterker en cassettedeck komen bij Marantz vandaan trouwens.


   
BeantwoordenCiteren
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
Topic starter  

ik ben bezig met een 870 gebruikt maar wel eveneens als mijn set in uiterlijke nieuwstaat en de 880 wat ik weet te staan staat nieuw in de doos dus effe de kat uit de boom kijken.Mijn tuner is inderdaad zonder RDS maar komt kwa knoppen zeer dicht in de buurt van mijn 880 cdspeler die eveneens zo uitziet.Ja en wat de versterker betreft werkelijk een topper met ingebouwde dac kortom wat wil je nog meer beter kun je het niet hebben.

Gr Patrick


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Tuners uit de 800-reeks komen van Grundig.


   
BeantwoordenCiteren
(@galactix)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 190
 

Bij ons in de woonkamer staat ook een stapeltje uit de 800 serie, wist niet dat die zo populair was πŸ™‚ :
FT 880 tuner
CDD 882 Cd speler
DFA 888 amplifier

En een N2521 cassette deck (beetje stoffig maar die gebruiken we ook nauwelijks). En een sony draaitafel.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

nicely


   
BeantwoordenCiteren
(@martijn-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Heel mooi ding die cdd 882.


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
 

Hallo MFB freaks,

In de eerste plaats mijn complimenten voor de site! Het doet mij erg goed om retro-stuff van onze nationale electronica trots uit het zuiden des lands te mogen aanschouwen!

De 800 serie is naar mijn mening de mooiste reeks door Philips gebouwd...

Mijn set bestaat uit:

FA960 (wisselt vaak van plek met non solid-state techniek πŸ™‚
DAC960
CD850MKII
FT980
FC870
DCC600 (dit zou de DCC880 moeten zijn met alu front en 42cm breed..)

GA212 met GP422 (tijdelijk buiten gebruik)

Grappig dat Philips ooit de 800 serie is begonnen met de 960 lijn, later een FT980 tuner toevoegde en toen de (in mijn ogen) dramatisch lelijke nieuwe 900 serie introduceerde...brrrr!

Grappig die MFB opleving trouwens. Ik heb er nooit in geloofd, maar goed, interessant is het wel.
Ik hou het persoonlijk liever bij gloeiende (MiniWatt) glaskolfjes...
Misschien een uitdaging om een tube MFB (met name voor het midden/hoog) te proberen?

Succes u allen met de Mini Formidabele Bas systemen...

Gr.

Gijs.

PS: Indien er interesse voor bestaat heb ik (als ik me niet vergis) nog een service manual van de 832 (ooit zelf gehad) liggen...


   
BeantwoordenCiteren
 Ard
(@ard)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 21
 

Beste Gijs,

Ik ben in het bezit van een 832. Geweldig apparaat! Ik zou het erg op prijs stellen als ik jouw service manual zou kunnen krijgen. Graag je reactie!

Vriendelijke groet,
Ard
P.S. De 800 serie is inderdaad één van de mooiste series...


   
BeantwoordenCiteren
Deel: