Meldingen
Alles wissen

Platenspeler FP930 in combinatie met...

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,246 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Beste mensen,

Kijk eens naar deze meneer:

Hij zoekt een platenspeler om af te spelen via zijn... DSSjes! Ik wist niet eens dat er tot in de 900 serie platenspelers werden gemaakt, laat staan dat deze iets voorstelden! Als vinyl liefhebber ben ik zeer benieuwd naar hoe dit klinkt, heb er wel een positief (digitaal analoog) gevoel bij...

Groeten,

[%sig%]


   
Citeren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Hallo Thomas

Die platenspeler zoek ik ook nog om mijn 900 serie compleet te maken. Het is alleen geen Philips maar een Dual met een Ortofon element. Een zeer goede platen speler!

Groeten Martijn Vergoossen


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Ho Martijn,

Hartelijk dank voor de info. Vreemd dat Philips met zijn toch vrij aardige platenspeler-reputatie deze activiteit is gaan uitbesteden. Vermoedelijk een geldkwestie...?

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
 

De foto komt van een eerdere advertentie van marktplaats, waarbij de hele set aangeboden werd.

Er werd / wordt 1500 euro voor gevraagd. (Deze regel is aangepast.)

Zelf ben ik ook nog op zoek naar deze platenspeler en vind het leuk hier iets over deze platenspeler te lezen.

Ik overweeg ook nog om ipv de FP 930 platenspeler van Philips een revox platenspeler bij de 900 set te gebruiken.

Bij veel audiofielen staat philips niet hoog aangeschreven wat platenspelers betreft. Is deze 930 een positieve uitzondering?

Groeten,
Hilbrand.

[%sig%]

Bericht bewerkt (26-06-2004 14:11)


   
BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 234
 

Hallo

Die advertentie staat er nog:

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=audio&u=sets&ID=43558&ret=%2Fmarkt%2Faudio%2Fsets%2F43558.htm%3Fret%3Dhttp%253A%2F%2Fwww.marktplaats.nl%2Fplaats.php3

Ik gebruik zelf een Dual met een Ortofon element (eigenlijk dus het zelfde als de FP930) en ben daar zeer tevreden over. Die platenspelers werden in de duitse bladen ook altijd goed getest. Ik heb al verschillende Philips platenspelers getest maar ik vind de Dual beter.
Welke platenspeler is een zeer goede van Philips?
De F7813?

Goeten Martijn


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

Over de DSS'ers in combinatie met de FP930 en een juiste singel kan ik alleen het volgende zeggen:

Het geluid is een ongeëvenaard Philips-geluid!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Martijn,

Philips spul wás destijds super, de GP500 werd ooit verafgood. Maar de tijd gaat vooruit, en inmiddels hebben fabrikanten als Dual kwa loopwerk en arm en Ortofon kwa naalden en elementen zich toch boven onze vaderlandse trots weten te plaatsen.
Ik heb recentelijk een (onbekend model) Dual vergeleken met een Philips AF729, en ben tot de conclusie gekomen dat de Philips "voller" klinkt: meer bas. De Dual (met ortofon element - Dual maakt zelf geen elementen) was weer iets sterker in het midhoog. Het is dus maar net waar je voor kiest...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@cvonhout)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 56
 

Ik heb nog wel een Philips FP650 Full Automatic staan op zolder, heb alleen geen naald meer ervan, mijn moeder maakte altijd zeer grondig schoon, en dat koste soms wel eens een naald, de kap is ook wel beschadigd jammer genoeg, als iemand interesse heeft, je mag em zo komen halen.

Groetjes,

Chris Vonhout.

[%sig%]

Bericht bewerkt (18-07-2004 21:00)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: