Meldingen
Alles wissen

22AH270 PETS

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
582 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
Topic starter  

Auteur: Rallyecoupe (---.speed.planet.nl)
Datum: 08-02-2005 22:41

Dag heren,

Bij het uitschakelen hoor je een behoorlijke PETS via de speakers. Is dit normaal, of kan dit anders? Het fenomeen is in te perken door de voorversterker voor het uitschakelen eerst op MUTE te zetten. Dit is alleen redelijk omslachtig.

Wie helpt mij?

Bij voorbaar dank,

Mischa

22AH170
22AH270
22AH587/00R
22RH532


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Je kunt de volgende patch installeren πŸ™‚

Er bestaan netschakelaars die een resetcontact hebben.
Dat is een extra contact met de eigenschap alleen te verbinden wanneer de schakelaar diep ingedrukt wordt.
Met dat contact kun je via-via je uitgangen kortsluiten oid.
Die truuc zit ook in een of andere mfbbox dacht ik ( kijk eens bij het 587 schema )


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Als het minder wordt als je de voorversterker op mute zet, dan betekent dat dat het op een of andere manier terugkoppelt op een apparaat wat aan je voorversterker hangt.

Heb je soms de mfb-box in een ander stopcontat wat aan een andere fase zit? Kun je rare lussen mee kweken (vroeger bij platenspelers een populaiten stoorbron)

En bij welke is dat, bij de 532 of de 587?

Ik zou eerst een simpele dingen proberen als stekkers omdraaien, een andere contactdoos, en dan kun je bij een 532 wel een condensatortje (100nF oid) over de relaiscontacten zetten. Beter nog is een MOV maar ik weet niet of die werken bij 57VDC. Die zijn voor 230 etc..
De relaisspoel zelf kan ook een stoorbron zijn, als de vrijloopdiode stuk is. Maar dan vliegt de schakeltor er vermoedelijk binnenort ook uit.

En is het bij elke ingangsbron? Notoire verziekers zijn ook dingen als PC's en TV's, daar zitten Y-condensatoren in. Dan heb je zonder dat je het weet ergens een lus zitten, en dan krijg je dit soort grapjes.


   
BeantwoordenCiteren
(@rallyecoupe)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 22
 

@Zapper:

Ik heb op dit moment een set 587 en een set Aristona 6544 op de 270 hangen. Ongeacht welke bron ik aansluit (zelfs met losse voorversterker). De 587's zitten op dezelfde verdeelslof als de voorversterker, de 544's niet. Dan maar eens gaan experimenteren met bronnen en zo. Als ik het apparaat op Mute zet, is de PETS inderdaad een stuk minder. Ik heb de 544's eens van de preamp af gehaald, maar zonder resultaat.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Hoi Mischa,

Het lijkt mij dat je voorversterker een gelijkspanningscomponent afgeeft op het moment dat hij wordt ingeschakelt. Bijna altijd condensatorwerk, denk ik...

Groeten!


   
BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Hang eens een weerstand an 1 k over de uitgang van de
voorversterker.

Is het dan minder???


   
BeantwoordenCiteren
Deel: