Meldingen
Alles wissen

532 /00Z versus /10Z

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
526 Bekeken
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Beste MFB-freaks,

Omdat mijn interesse (mede door deze prachtige site) behoorlijk aangewakkerd is, heb ik besloten om de stap te wagen. Eergisteren twee stuks 532 op de kop getikt (figuurlijk dan..).
Gisteravond eentje uitgeprobeerd (moet nog DIN-tulp verloopjes maken) en zwaar onder de indruk. Mijn eerste MFB ervaring!

Ze zien er nog goed uit en (naar zeggen) van de 1ste eigenaar.
Echter, na het downloaden en bestuderen van de service data (echt geweldig dat dit online staat) en de achterkantjes van de 532 ontdekte ik dat het twee verschillende versies zijn.
Eentje is de /00Z PL07 en de ander /10Z PL13.
Wat is het verschil tussen deze versies? Wel een beetje raar niet? Ik had twee identieke versies verwacht..
Bovendien zijn ze van twee verschillende revisies, waardoor (volgens de service info) er een andere woofer is gebruikt plus nogal wat modificaties t.o.v. de PL07...

Wie kan mij hier wat opheldering geven t.a.v. de versies? Is het niet beter gelijke versies toe te passen? Is er gehoortechnisch verschil?

Alvast bedankt voor het advies!

Gr.

Gijs.


   
Citeren
(@peter)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 100
 

Ruilen??

Ik wil jouw 10z wel overnemen, mag jij mijn ( nu nog defecte ) 00z overnemen. Omdat de eerste serie (00z) wat weinig hoog en midden heeft, heeft men in de fabriek een aanpssing gedaan om dit recht te trekken. Ik zit met hetzelfde probleem. Leuk als je naar Klaaswaal komt, kunnen we eens luisteren!

Grtz. Peter

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Ieder apparaat gaat door een aantal ontwikkelings stadia.

Philips kreeg feedback van de gebruikers, service centra en de inkoop afdeling πŸ˜‰ , en daarom waren er opeenvolgende versies.

In de service bulletins staat het een en ander uitgebreid beschreven.

Joop


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Hmm...ik wil best ruilen, maar dan moet jouw exemplaar wel 100% zijn hoor...en in goede staat.
Wanneer is dat Klaaswaal gebeuren eigenlijk?

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

theoretisch zou het dus kunnen zijn dat je als klant een set had gekocht en bij thuiskomst 2 verschillende speakers aantreft in de doos. Klaaswaal is de 11e oktober Gijs, je bent van harte welkom.

-dRe

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@peter)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 100
 

Gijs,

Ik moet hem inderdaad eerst fixen... Ik hoop dat het voor klaaswaal is gebeurt. Dan hoeven we beide ook geen extra modificaties toe te brengen op onze sets. Je hoort hier t.z.t. meer van.

Grtz. Peter

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Beetje late reactie, dat geef ik toe, maar ik las dit vandaag pas.
Ik ben op zoek naar de service documentatie van de 22RH532 MF boxen. Nu las ik dat ene Gijs deze documentatie had gedownload. Beste Gijs, waar kan ik dit downloaden? B.V.D. voor je hulp!

Groetjes Henk.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Henk,

Wat dacht je van deze site? Volg in het menu de MFB Modellen - 532 en je komt vanzelf bij de Service gegevens uit!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
Topic starter  

Suc6 Henk!

Toevallig ook twee verschillende 532 versies??


   
BeantwoordenCiteren
Deel: