Meldingen
Alles wissen

532 aansluiten

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
581 Bekeken
(@fvdlans)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Net via de website geleerd wat MFB's zijn. Heb er recentelijk twee van de vuiknisbak gered. Goede daad? Ze lijken het beide prima te doen. Het probleem met aansluiten is de 5-polige Din-aansluiting. Heb wel 1 verloopsnoertje kunnen kopen (din naar tulp), maar kan nu slechts 1 box aansluiten. Om de volgende box aan te sluiten zou ik dan een 5 meter lange kabel nodig hebben met aan weerskanten een 5-polige Din? Zal waarschijnlijk niet eens in de handel zijn?

Wat raden jullie aan? DIN aansluitingen uit de box solderen en vervangen door tulp??

Nog een vraag: op welke stand moet de lijningang staan als ik hem op de speakeruitgang van een gewone versterker (of uitgang geluidskaart) zet? 1V, 19 V of 75 V?


   
Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Hallo.

Mijn ervaring is indien je ze aansluit op een versterker met eindtrap ze te zetten op de 7.5 volt bij mij klinkt dit met de 532 zeer goed.Je kan ze ook op 19 volt zetten hetgeen inhoudt dat je dan het volume van je versterker hoger moet zetten.de 1 volts stand is voor voorversterkers.Wat de kabels betreft of ze nog op 5 meter te verkrijgen zijn weet ik niet als je zelf een beetje goed kunt solderen kun je ze zelf maken.Wat de boxen zelf betreft ik zou ze origineel laten dan maar een verloop stekkertje maar onnodig erin prutsen diir ze om te bouwen als het waren van din naar tulp zou ik in dit geval niet doen.

Gr Patrick Kessels
Hifihobby Roermond


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

5 meterse dubbel-Din kabels zijn er nog genoeg, ik haal ze bij Plenty-parts in Doetinchem.

5 meter met pluggen er standaard aan vast voor een paar eurootjes.


   
BeantwoordenCiteren
(@jonge-mfb-er)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 13
 

ligt eraan waar je woont als het goed is zijn 5 meter dubbel- Din kabels ook wel te halen bij de van hove in amesfoort. Iets van 7.99 voor een 5 meter kabel.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Bij Handyman krijg je 't ook, en die zit in het hele land. Zie http://www.handyman.nl voor info πŸ™‚

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Zo zie je maar, nog genoeg aan te komen, en anders zelf maken.
Ik heb ook zelfgemaakte, met coax-kabel, en vergulde 5 polige-Din stekkers.

Wat het beste is ga ik niet meer beweren, krijg je weer van die zinloze discussie's van !!


   
BeantwoordenCiteren
(@jarno)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 40
 

Hoi,

Ik heb de kabels zelf gemaakt, met coax kabel RG58u.
Vergulde tulp pluggen en din pluggen met L + R
doorverbonden zodat het niet uitmaakt waar de L/R
schakelaar van de versterker op staat!

Gr
Jarno


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

RG58u.. haha dat is bekende kabel (bakkie bakkie).
Je had ook rg-213 kunnen nemen , die is een stuk dunner. Op zich allemaal wat overdone, als je namelijk een bron hebt met een lage uitgangsimpendantie (ook een mfb- stuurversterker heeft dat) zijn de verliezen door kabelcapaciteit verwaarloosbaar. Een beetje luxe audiokabel is ook prima afgeschermd en veel soepeler en beter weg te werken dan zo'n zwarte dropveter. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

>RG58u.. haha dat is bekende kabel (bakkie bakkie).
>Je had ook rg-213 kunnen nemen , die is een stuk dunner.

Je haalt ze door elkaar. RG213 = 11mm, RG58 = 5,5 mm


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hmm er is nog een ander type wat veel dunner is, iets van 3 mm ofzo. grijs met vrij dikke/stugge afscherming.
Die bedoelde ik eigenlijk. Als iemand nog een oud Veron Vademecum heeft dan staat die er wel in denk ik.


   
BeantwoordenCiteren
(@jarno)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 40
 

Voor de zendamateurs.
Neem dan aircom plus kabel heeft lucht isolatie ipv teflon!!!
Is mooi in bochten te buigen zonder dat het terug buigt.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: