Meldingen
Alles wissen

532 versus 544 versus 567

9 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
720 Bekeken
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
Topic starter  

Hallo allen,

Zelf heb ik een set 532. Mijn beste vriend heeft een set 544. Vanavond was ik op visite bij iemand met een viertal 567.

Wat is nou het verschil in geluid ? Onmogelijk te beoordelen als het in verschillende huizen staat........

532 en 554 15 liter. 567 30 liter. alledrie 40 en 20 Watt versterkers erin. Speaker bezetting scheelt nogal wat......
Vraag me echt af of het verschil hoorbaar is met een setje normale oren.

Ik heb gekozen voor de 532 vanwege het uiterlijk. Vind het design van de Philips 541/544/545/567 niet echt mooi. Heb dan ook een setje 6541 van Aristona; vindt dat front echt mooi vorm gegeven. Ik hou niet van die verdeling zoals de Philips 541/544/545/567. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Heb mijn planning aangepast, zodat ik in Klaaswaal kan zijn. Hoop dan eens de verschillen van 532/544/567 te kunnen horen.
Tuurlijk is de 545 helemaal geweldig, maar voor het geld van een set 545 heb ik 80 a 100 items van Philips HiFi uit de seventies in huis staan.
Moet wel hobby blijven allemaal.........

Groeten,
Tom.


   
Citeren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

Hi

Ik heb ook de 532, 544 en 567 aangesloten staan...
de 567 (met 10 inch waffer..) gaat wel erg diep hoor!
dat merk je wel degelijk! de 532 vind ik het meest uitgebalanceerd (door de mid?) en de 544 hangt er wat tussen in...
Ernst

Ongetwijfeld zijn er mensen die het hier niet mee eens zijn, maar gelukkig
is muziek beleving iets persoonlijks!


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik mag hopen dat men voor de luistertest veel verschillende modellen meeneemt:
De 544 is er grofweg in drie soorten 00r 50r en 69r dachtik.
Er zijn veel discussies geweest over hoe die allemaal klinken.
Dezelfde revisies waren er ook voor de 567.

Voor de 532 zijn er ook nogal wat wijzigingen geweest.
Misschien een leuke voor Thomas tijdens de luistertest om
eens wat meer de nadruk te gaan leggen op die onderlinge verschillen.

Dus wie een goed setje 544 /532 /567 heeft:
Let op het revisielevel en probeer ze mee te nemen. Verschillende revisies gewenst ! Doorgeven aan Thomas.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

567's zijn bij deze wel geregeld, ik heb 00R, 80R en 89R. Opmerkelijk is ook dat ze 22AH567 heten en niet 22RH567...


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

AH of RH ... wat is uberhaupt dat type aanduiding verschil bij Philips?
de ene versterker is AH en de andere RH.... ?????? ah561 en rh551......
Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@dvbarneveld)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 86
 

hey jongens ik heb nog een setje 544tigers staan met de omgekeerde achterkant hoop dat jullie snappen welke het zijn, ik niet namelijk.

ik wil deze mee nemen naar de meeting maar ik zit met een klein probleempje.

bij 1 van de 2 speakers doet de squaker het niet die is helemaal dood.

hoe kan ik dit het snelst testen waar het aan ligt.

ik hoop snel reactie te krijgen zodat mijn speakers ook voor de luister test mee kunnen!

grt Dennis.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Beste Dennis,

Als je je vraag even netjes in een nieuw topic wilt stellen, dan denk ik dat je binnen no-time antwoord krijgt...


   
BeantwoordenCiteren
(@dvbarneveld)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 86
 

sorry sorry sorry was net eve iets te overhaast t spijt me je hebt gelijk zal niet meer gebeuren grt dennis


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

om even op het topic terug te komen:

de 532.544.567 vergelijken is een beetje appelen en peren vind ik.

Het zijn wel allemaal mfb boxen. Maar de 532 is technisch erg anders. De 544 heeft meestal een polycarbonaat tweeter (behalve de laatste versies), en de 567 heeft de textile dome.
567 is gewoon een behoorlijk grote jongen, en die blaast het laag veel steviger uit vanwege de grote kast (natuurwetje) en de grotere woofer.

MFB heeft als voordeel dat de lage tonen beter "gecontroleerd" worden, en daarom kun je uit een kleine luidspreker toch veel laag halen, of een grote verbeteren dat ie strakker klinkt, het is waar je voor kiest.

Elke MFB heeft zijn eigen "charme" en de 567 is omdat die duurder was en minder verkocht zeldzamer, en dan wordt er meer geld voor gegeven.

Wet al deze speakers wél gemeen hebben is dat ze een type versterker hebben wat in de jaren 70 werd toegepast. De latere MFB's werken anders (dubbele voeding)


   
BeantwoordenCiteren
Deel: