Meldingen
Alles wissen

567, rode lampje gaat niet automatisch uit.

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
552 Bekeken
 ad
(@_ad_)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Sinds kort voor het eerst deze boxen in bezit, ben er zeer tevreden mee.
Er zit op de achterkant een knopje waarbij na gebruik automatisch de box zich uitschakeld, dit kan wel eens even duren.
Bij mij gaan de lampjes echter in het geheel niet uit ! Achter wordt de kast ook best wel wat warm. Wat kan dit zijn ?

VR gr Ad


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ad,

bij de 567 / 50r of hoger gaat je led zwakker branden in de "uit" stand.

Ze gaan echter nooit helemaal uit, ze blijven ahw zelfs aan.
Gedurende die tijd blijft ook je ruststroom lopen, dat kan bij een ongunstige/slechte afregeling zo'n 20 watt verstoken !

Stel je ruststroom af, en zet ze gewoon echt uit met de stekker als je het anders wilt.


   
BeantwoordenCiteren
 ad
(@_ad_)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Is het eigenlijk gevaarlijk/onverstandig om de lampjes gewoon aan te laten, ze gaan n.l ook niet zachter branden.
Gr Ad


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Ad,

Alleen de 22RH545 en de F9638 hebben speciale schakelingen waarbij de hoofdprint zoveel mogelijk spanningsloos wordt gemaakt. Elke andere mfb zal bij het niet uitzetten met de netschakelaar stroom blijven trekken. Het lampje in de 567 is een zogenaamde LED. Het stroomverbruik hiervan is te verwaarlozen. Daarintegen zijn de eindtrappen en de transformator wel degelijk nog onder stroom. Het verdient dus de aanbeveling om na gebruik buiten de 545 en 9638 de speakers spanningsloos te maken.

groeten,

AndrΓ©


   
BeantwoordenCiteren
 ad
(@_ad_)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Vind ik dus niet zo handig om na gebruik bij de beide boxen telkens weer de stekker eruit te trekken, en bij gebruik er natuurlijk weer in te doen.

Gr AD


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Dan adviseer ik gewoon de ruststroom binnen de perken te houden, en de energierekening in de gaten te houden πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@dvbarneveld)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 86
 

setje met afstands bediende contact doosjes en je kunt ze vannaf de bank met een afstands bediening uitzetten πŸ˜€

probleem opgelost.

grt dennis


   
BeantwoordenCiteren
 Dru
(@dru)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 13
 

zie new topic πŸ˜€

http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php?p=16374#16374


   
BeantwoordenCiteren
Deel: