Meldingen
Alles wissen

6541 schakelt niet in

29 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,078 Bekeken
 Mark
(@mark)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 43
Topic starter  

op koninginnedag een set aristona 6541 gekocht voor 5 euro. Jammer genoeg deden ze niks. De een had een gaar netsnoer en doet het weer.
De ander doet nog niks. Ik heb eigenlijk geen verstand van electronica maar zo'n 6541 is nog een klein beetje overzichtelijk en makkelijk uit elkaar te halen...
Ik dacht ik begin gewoon bij de voeding te kijken of er wat gebeurt. Een (wissel) spanning van ong 38 Volt. Alleen als ik naar het gelijkricht gedeelte kijk is dat anders dan het schema. Volgens het schema zit daar de D482 met een BY225/100. Bij mij staat er niet een maar twee van die blokken type BY 164. Zijn er toch verschillen met de Philips 541 of zo.??
Weet iemand hoe dat zit?


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

@Mark wrote:

op koninginnedag een set aristona 6541 gekocht voor 5 euro. Jammer genoeg deden ze niks.

Is wel een beetje veel gevraagd voor 5 euro πŸ˜‰

Je hebt iets gekocht waar ze normaal op marktplaats een euro of 50 voor geven (defekt) en daarom is het juist erg leuk als je ze zelf aan de gang kunt krijgen.

Ik heb zelf al jaren een set 6541, ooit voor 125 gulden overgenomen. Daar zat een schema bij maar daarin staat ook 2*BY164.
Best mogelijk dat ze anders zijn. Wat voor tweeter zit erin, een met 3 of 4 schroeven? In de 6541/541 zijn nogal wat tweeters gebruikt: eerste series de AD0161, later de 0162 en daarna de 0140.


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@Zapper wrote:

@Mark wrote:

op koninginnedag een set aristona 6541 gekocht voor 5 euro. Jammer genoeg deden ze niks.

Is wel een beetje veel gevraagd voor 5 euro πŸ˜‰