Meldingen
Alles wissen

6544 slaan niet af

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
516 Bekeken
(@baresi)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Ik heb het probleem dat een van mijn 6544'ers niet afslaat na een aantal minuten. Ook als ik hem aanzet en hij staat op automatisch afslaan,slaat hij meteen aan. Na enig speurwerk op het forum las ik dat de C581 vervangen moet worden en dan zou het probleem verholpen kunnen zijn, maar ik kan deze niet vinden op de print en ook in de servicemanual kan ik hem niet vinden. Is er iemand die mij kan helpen met een oplossing ?

[%sig%]


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Ik vermoed dat de transistor die het relais aanstuurt is kortgesloten. Welke dat is bij de 541 kun je uit he schema halen. Pak een multimeter die ook diodes kan meten, en meet de C-E overgang van dat ding even door.
Voor die tor zit een elco, als die stuk is dan slaat die veel te snel af, dit lijkt gewoon op een kapotte tor.


   
BeantwoordenCiteren
(@baresi)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Heb alle elcos op de ingangsprint vervangen maar nog steeds blijft een van de boxen continu aanstaan. Heeft iemand nog een idee waarom. Is het mischien de inschakelknop van de automaat ?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Heb je dat transistortje doorgemeten wat het relais aanstuurt?
TS 452 (BC639)

Die knop voor Automatic moet wel ingedrukt staan. Als je de POWER knop aanzet wanneer de speakers een tijdje uit hebben gestaan springen ze dan niet aan. Dat doen ze pas als er geluid komt.

Gaat ie meteen aan, onafhankelijk van die knop dan is dat transistortje stuk denk ik.


   
BeantwoordenCiteren
(@baresi)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Ook als de knop op automatic staat springt ie meteen aan. En als de box aanstaat en ik druk de automatic springt ie weer uit. Snap er nou helemaal niks meer van. Help

[%sig%]

Bericht bewerkt (09-10-2004 01:14)


   
BeantwoordenCiteren
(@jarno)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 40
 

Frank,

Koppel D476 eens los, dan moet hij netjes op de schakelaar reageren.
Zoniet test dan TS452 en de schakelaar.

Jarno

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Staat de ingangs fet van het inschakelcircuit niet te ruisen?


   
BeantwoordenCiteren
Deel: