Beste Freaks,
Mijn cd 960 heeft versleten rubber-snaartjes daardoor komt de lade er niet meer uit.
Weet iemand waar ik diezelfde snaartjes nog kan krijgen ?
Ook geeft hij error aan, is dit omdat de lade niet normaal functioneerd, of is het een moeilijkere kwestie ?
Graag reactie's van eerder gedupeerde.
Is dit de moeite om te laten repareren, of wordt het een heel duur grapje ?
Kom op Martijn een beetje initiatief. Als je een prachtige ouwe 960 met lade problemen lekker wilt laten spelen moet je even aan de bak en enig doorzettingsvermogen is vereist. De lade problemen zijn te verdelen in 2 sub problemen, althans dat was het geval met mijn speler:
- de lade gaat niet meer lekker dicht
- de CD wordt niet goed op zijn plek gedrukt, daardoor komt de error melding.
Beide issues moeten worden getackled door het vervangen van snaartjes.
Je kunt de speler uitstekend zelf repareren, gewoon een kwestie van snaartjes halen bij de elektronica handel en vervangen. Bij de 960 zitten in totaal geloof ik 3 snaartjes, aan beide kanten van het loopwerk, je zult ze allemaal moeten vervangen. Ik ben met mijn 960 destijds wel ff (een paar weken met tussenpozen) bezig geweest om de de juiste snaartjes te selecteren dus je zult een paar keer heen en weer moeten naar de electronica zaak. De electronica zaak in Amstelveen heeft in ieder geval allerlei soorten en maten snaartjes op voorraad.
Ook was het een beetje gepiel herinner ik mij. Vandaar dat ik zeg dat je even moet doorzetten. Je moet geen 2 linker handen hebben natuurlijk.
Uiteindelijk was mijn 960 weer 100% operationeel.
De error melding krijg je als de lade wel goed dicht gaat op een bepaald moment maar de CD nog niet goed op zijn plek is gedrukt. Vandaar dat je alle snaartjes moet vervangen.
De 960 heb ik trouwens al lang niet meer.
Succes! Je kunt het!
Ik had exact hetzelfde probleem met mijn CD960. Heb zelf een nieuw snaartje gemaakt met "polyurethaan rondsnaar". Verkrijgbaar in diverse diktes, en het kost maar een paar euro per meter.
Daarmee kun je zelf iedere snaar maken. Je hebt alleen een soldeerbout nodig om de uiteinden te verwarmen en aan elkaar te smelten.
Waar het spul in de detailhandel verkrijgbaar is weet ik niet, maar bij Putzveld / Skiffy aan de Transformatorweg in Amsterdam deden ze destijds niet moeilijk als je aan de balie kwam voor een paar meter.
http://www.skiffy.nl/docs/serieomschrijving.cfm?taal=nl&ID=1&serie=022
Je zou ook kunnen informeren of er een O-ring in de handel is die dezelfde maat heeft als je oude snaar van de cd speler.
Met vele groetjes,
Chris.
Alleen jammer dat ze niet in de rest van 't land ook vestigingen hebben...
[%sig%]
Mooi, er is nog hoop.
heb je de hoop opgegeven?
Martin, bedoel jij Stevab in Amstelveen? Dan kan ik daar ook snaartjes voor mijn Nad cd speler halen...
Ernst
Stevab inderdaad
Nou Martijn, jij bent ook een mooie!
Spreek je met een goede kennis van mij af om de CD960 naar hem op te sturen en ondertussen verkoop je hem aan iemand anders!!!
GRRRRR
Martijn Vergoossen
Heb hem ook daarna netjes gemaild, dat de voorkeur uit gaat naar ophalen, je weet nooit wat voor chauffeur het ding moet vervoeren.
Hoi Martijn,
Kijk eens bij het onderdelenhuis naast videoland in Doetinchem,
daar hebben ze vast wel wat van die snaartjes.
Gr
Jarno
[%sig%]
Kan ik inderdaad ook eens proberen..............
Martijn:
Heb je de CD960 nu verkocht of niet?