Meldingen
Alles wissen

Enkele vraagjes betreffende de MFB567....

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
527 Bekeken
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
Topic starter  

Eindelijk ben ik dan nu in het bezit van de complete 54* familie. De set MFB567 die ik tegenkwam bleek al 2 weken op Speurders.nl te staan (niemand anders gezien???), foto erbij, zagen er gewoon als nieuw uit, gemaild en kon ze overnemen voor € 100,- Koopje dus... Maargoed, nu heb ik enkele vragen die me bezig houden over de 567, namelijk de volgende:

- Als ik aan mag nemen dat serie /80R een latere variant is, waarom hebben ze hier de aan/uit schakelaar voor standby en de kantelfrequentiefilter dan uitgehaald. Het is toch namelijk iets extra's wat er meestal toch pas later bijkomt?

- Waarom zit het deurtje van mijn 567 "op zijn kop? (voeding zit gewoon beneden en opdracht achterop ook naar beneden, schanierpunten zitten ook links, maar pinnetjes zitten aan de onderkant... hoe kan dat?

- Dit type heeft een zwarte, textiele dome-tweeter, zijn deze beter dan de gele plastice of....?

- Hoe kan het eigenlijk dat de schroeven roestig zijn (zoals op de foto->)

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

Hoi! gaaf man, en dat voor zo'n prijs! dat is mazzelen!
ik had hem niet gezien.

Dat e.e.a. eruit gehaald is, is naar mijn idee het bezuinigen op kostprijs geweest.

geen idee wat de tweeters voor een verschil geven, bij mij ook zwarte.

Ik heb ook zo'n "op de kop" model, altans, alleen de scharnierpinnen.
kijk hier bij 'reparatie middentoners', de eerste foto's.
http://home.hccnet.nl/van.heek /"> http://home.hccnet.nl/van.heek/

ze zijn er ook met de voeding bovenin.
zie op de site bij de foto's van de 544

Ik vermoed dat het een rare mix is tussen versterkerplaten welke gestanst zijn voor een "trafo bovenin" versie, maar nog bedrukt zijn met een "trafo onderin" layout. misschien waren de nieuwe stempels niet op tijd klaar, maar was de stansmachine al wel omgebouwd? wie zal het zeggen?

roestige schroeven heb ik ook zoals je ziet, gewoon geen beste kwaliteit denk ik (maar ach, het is wel 25+ jaar oud)

leuk spul he? heb nu 3 paar 567's (dankzij de meeting 8) ), met loudness in op de 762 kan (moet!) laag helemaal terug!
maar met jouw 545's zal het wat dat betreft ook wel feest zijn πŸ˜€

Remi


   
BeantwoordenCiteren
Deel: