Meldingen
Alles wissen

F9638 naar 240V

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
684 Bekeken
(@gbfransje)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Hoi ik heb het schema bestudeerd en zie dat de kleine trafo voor standby op 220 en 240 gezet kan worden , kijk ik op de print dan zie ik 'm op 240Vac staan orgineel af fabriek .

Maar als ik naar de hoofdtrafo kijk in het schema kan ik van 220v (N-4 (intercon2-3)) , naar 240v gaan N-5 (intercon2-3) .

kan ik als ik de trafo van bovenaf zie van de 2 draden bruin en rood en 3 aansluitmogelijkheden waarvan eentje alleen voor de zekering is maar aan de onderzijde zie ik ook 3 aansluitingen met een doorverbinding en een ongebruikte met enkele draad naar de primaire
als ik primair 16 Ohm meet zoals aangesloten
en 17,5 Ohm via rood boven en de ongebruikte onder
lijkt me toch te kloppen of niet ?

Edit : heb de modificatie uitgevoerd en alle spanningen kloppen perfect

Mvg Frans


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Klopt,

Het gevaar wat er soms is, is dat die extra kleine wikkeling verkeerd-om wordt aangesloten. Dat risico loop je als geen van beide polen zijn aangesloten.
Het effect is dan dat de uitgaande spanningen dan iets te hoog worden.


   
BeantwoordenCiteren
(@gbfransje)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Tja je mag wel verwachten dat iemand (ook ik) eerst de uitgangspanning meet voor hij begint en het resultaat ook meet en lager moet zijn
maar in deze situatie was de extra spoel al aan een zijde aangesloten (duidelijk te zien in de service manual)
en op de trafo zie je 2draden de trafo ingaan (bij middenaftakking of deel ervan) muv de uiterste die een enkel draad naar de spoel


   
BeantwoordenCiteren
Deel: