Meldingen
Alles wissen

MFB 544 speaker net mee gestopt

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
661 Bekeken
(@riccardostanco)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo,

Zojuist heb ik twee MFB 544 speakers geïnstalleerd en die deden het ook allebei, maar nu doet eentje het opeens niet meer. Mijn opstelling is als volgt: Twee speakers verbonden met elkaar en een kabel naar mijn pc.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb niks gehoord van een knal of iets. Het zou ook iets heel simpels kunnen zijn aangezien ik er nog niet veel ervaring mee heb.

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Riccardo


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

wiebel eens aan de DIN stekker aansluitingen, dikke kans dat deze even opnieuw gesoldeerd moeten worden


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Wat gebeurt er als je op de beide boxen achterop de links-rechts schakelaar bedient ? Kans dat je daarmee geluid terug krijgt.

Wat dan kan, zoals bij de situatie die Remi noemt, is dat je het audiosignaal uit je pc in 1 kanaal mist. Mogelijk door een foute kabel, mogelijk door een intern probleem in de boxen.

De kabels van beide boxen wisselen en zo nogeens proberen kan ook helpen. Anders ben je welkom in Krimpen natuurlijk. Succes !


   
BeantwoordenCiteren
(@riccardostanco)
New Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Bedankt voor de snelle reacties!

Als ik aan de links rechts schakelaar zit dan komt het geluid weer terug. Maar dat valt dan soms weer uit en dan weer 1 box die het niet doet en dan weer de ander. Hierbij komt er vaak ook nog een ploppend geluidje uit de boxen. Maar ze zijn allebei niet kapot want soms doen ze het gewoon allebei prima. En als ik bijvoorbeeld het volume verhoog dan springt er soms eentje weer aan. Misschien gewoon een nieuw kabel kopen? Of kan het iets anders zijn?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Al met kabels lopen wisselen ? en ❓


   
BeantwoordenCiteren
Deel: