Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over de "mighty" MFB 567.
Een van mijn speakers gaat, zodra ik deze met de netschakelaar aanschakel, direct aan. Leg ik mijn oor tegen het doek, dan hoor ik een zachte 50 Hz brom (in de bas speaker) en een zacht ritselend geluid in de tweeter/middentoner. Dit gebeurd met of zonder aangesloten geluidsbron of kabels. De speaker schakelt dus ook niet uit, ook al wordt er lange tijd geen signaal aangeboden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Albert
Hoi Albert,
Ik vermoed dat er een voedings elko defect is, ik heb dit zelf ook eens meegemaakt in een 544. Het gaat dan om de dikke blauwe "twee in één" elko. In mijn geval was dit in elk geval zo, het hoeft natuurlijk bij jou geen identieke situatie te zijn.
Groeten en succes!
[%sig%]
fetje aan de ingang
[%sig%]
Beide bedankt voor de informatie...
Het lijkt inderdaad wel alsof de spanning onvoldoende wordt afgevlakt door de afvlak-elco waardoor hij gaat brommen. Ik zal de spanning over de condensator eens meten en indien deze niet correct is de condensator vervangen door een nieuwe van 4700 mfd/63 V.
Wat ook nog mogelijk is is een beschadigde brugcel (1 diode) waardoor er tevens een rare rimpel op de spanning kan komen.
Meten is weten...
Nog iets heel anders... Bij m'n andere speaker blift het LEDje branden, tevens als de speaker is uitgeschakeld door het relais (dus geen signaal meer aanwezig). Is dit normaal bij de MFB 567 (serie 89R)? Indien niet, wat zou het dan kunnen zijn?
Albert
80R en 89R hebben dit as designed. als je goed kijkt brandt de led ook iets zwakker in afgeschakelde toestand
[%sig%]
Ja inderdaad, die van mij blijven ook (iets zwakker) branden.
[%sig%]
Doe geen moeite met die elco.
Zoek in de archieven van dit forum naar PSRR.
[%sig%]