Meldingen
Alles wissen

MFB 587 met krakende woofer

28 Berichten
11 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,176 Bekeken
(@pieter)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Hallo,

Ik ben ook geïnfecteerd geraakt met het MFB-virus en heb 2 "geheel gereviseerde en perfect werkende" MFB 587's gekocht. Helaas kraakt 1 van de MFB-woofers erg tijdens/direct na elke bas-slag. Ik merk ook dat de uitwijking van de krakende woofer veel groter is dan die van de niet krakende.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen??

Hardstikke bedankt als jullie zouden willen proberen mee te helpen denken,

Pieter


   
Citeren
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 563
 

Was dat zo'n "complete revisie" die bestond uit een schoonmaakbeurt met stofzuiger en een sopje, en het insmeren met 'turtle' van de rubbers?

Ik heb een 544 die hetzelfde doet bij veel en erg laag (sommige filmfragmenten). Denk dat er een ontkoppelelco stuk is in de laagversterker. Misschien de sensor in de speaker. Nog geen tijd gehad om het uit te zoeken.

Joop


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Joop,

Ik vind toch dat je een beetje negatief doet over de schoonmaak methoden die sommige mensen er op na houden. We weten allemaal dat een uiterlijke opknapbeurt en technische revisie niets met elkaar te maken hebben... Ik ben echter met je eens dat er lieden zijn die deze zaken wel eens door elkaar halen, maar de mensen die in de desbetreffende schoonmaak topic posten, zijn allen niet uit dit hout gesneden!

Groet,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik heb eens problemen met de koperen litze aan de achterkant van het conus gezien. Bij grotere uitslag kwam die net iets los. (mfb aansluiting)

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

De grote "schoonmaak-beurt" is dan ook absoluut niet weg te denken bij de oude beestjes.

Behalve de 58x serie die heeft hier minder last van. ( uitwendig schoonmaken met "sint Marc" doet wonderen.)

Sint Marc = schoonmaakmiddel net zo ontvettend als amoniak, maar veel vriendelijker in gebruik, en ruikt ook lekker.

Je kunt het kopen bij o.a bouwmarkten ( groen spul )

Daar krijg ik alle MFB's al een tijd mee in "GOOD CONDITION"


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Martijn,

St Marc, daar heb ik pas de keuken mee afgewassen voordat we gingen witten 🙂

Schitterend idee van je, dit spul laat namelijk ook een soort van was/film laagje achter...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Mensen geloof me, een flinke scheut in een emmer heet water, en de nicotine vliegt van de MFB's af.
Daarna kun je B.V de houten kasten nadoen met PLEDGE meubelwas-doekjes.( en goed nawrijven )


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Natuurlijk wel pas als de kast weer eerst is opgedroogd..............


   
BeantwoordenCiteren
(@pieter)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Bedankt voor de tips zover. Heb vandaag de boxen ge-opend. De litze naar de conus toe ziet er optisch goed uit. Ik las ergens anders dat een veel voorkomend probleem het relais is. Wilde die ook met contact 60 gaan behandelen alleen kan ik er niet goed bij. Hoe moet ik dit doen of is het de bedoeling dat ik vanaf de printplaat-kant doe?(lijkt me nogal onlogisch)

Hebben jullie tips om me verder te helpen?


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

eruitsolderen en dan schoonmaken....

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@pieter)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Ik heb weleens gesoldeerd maar relais zijn niet mijn favorieten. Ze hebben zoveel contactpunten dat het eerste tin alweer gestold is voordat ik alle puntjes(van 1 rij) heet heb. Is er niet een andere oplossing.

Trouwens wel lekker freaky dat er na 5 minuten ge-antwoord wordt om half 12 's nachts 🙂


   
BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 220
 

Je kan het beste een rolletje desoldeer litze kopen. Dat is litze draad met harskern. als je dat spul tussen je soldeerbout en het los te nemen punt houdt, trekt de tin in het litze. Op die manier kan je heel netjes alle tin weghalen en het relais vervangen.

Jan Scherps


   
BeantwoordenCiteren
(@heidepiek)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 23
 

Hallo medefreaks

Soms word ik wel eens een beetje boos over het feit dat er mensen zijn die het altijd beter weten. Alle mensen hebben zo hun eigen manier om hun hobby uit te oefenen. Als mensen dan eens wat vertellen over hoe ze iets aanpakken, laat die mensen dan in hun waarde. En geef niet publiekelijk sneren weg. Als je problemen hebt met hoe ze iets aanpakken, stuur dan een mail persoonlijk naar de desbetreffende toe. Mischien vertellen ze het wel wat verkeerd, en kunnen ze dan uitleggen hoe ze het wel bedoelen. Ik meende dat het forum er voor was om meningen, ideeen en alles wat maar met mfb te maken heeft met elkaar te bespreken. Okee, maar zit dan niet altijd te ouwehoeren en anderen de gek aan te steken.

Harrie


   
BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
 

Ik snap echt niet waarom dat hele relais los moet? Ik heb beide relais van mijn paartje 587 schoongemaakt met contactspray en ik heb het hele relais lekker laten zitten waar het zit! Alleen het plastic kapje (op advies van Wim) voorzichtig verwijderd en het relais (de contactpunten) netjes schoongemaakt. Je moet dan wel even de versterker aan de achterzijde losschroeven maar het resultaat is perfect. Dus gewoon even voorzichtig het kapje verwijderen en schoonmaken die hap.

Groetjes,

Jan


   
BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Hallo Pieter,

Ik gebruik al jaren een tinzuiger van dit type.
Ben er zeer tevreden over.

ga naar http://www.conrad.nl

ga naar
Gereedschap en soldeertechniek
Soldeertechniek
Desolderen
Zoek de SOLDAPULT DELUXE DS017

Kost wel 25,50 maar je hebt er je hele leven wat aan.
Ik heb hem al 20 jaar.

[%sig%]

Bericht bewerkt (27-01-2004 10:21)


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: