Meldingen
Alles wissen

MFB 9638 kapot?

10 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
650 Bekeken
(@juuuur)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Hallo allemaal,

Ik heb twee MFB 9638 speakers staan. Sinds enige tijd begint een van de twee opeens een heel luid geluid te maken (lastig te omschrijven; het is voornamelijk erg hard ongeacht hoe hard de installatie staat), uit het niets. Hij doet het dus heel even, maar slaat altijd over op dit harde geluid waarna de enige optie is hem direct uit te zetten.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb er geen verstand van, maar kan me ook geen logische dingen bedenken (er zijn geen rare dingen mee gedaan; hoogstens hebben ze een tijd in de kou gestaan omdat ze op zolder staan).

Het zou erg zonde zijn als ik deze speaker niet meer zou kunnen gebruiken; er komt een prachtig geluid uit.
Ik las ook over servicepunten, maar ik kan nergens concreet vinden hoe dat precies zit. Weet iemand daar meer over in de buurt van Maastricht?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,
Jurriaan Brekelmans


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

De F9638 heeft een erg gevoelige woofer. Wanneer deze ouder wordt (en kou met vocht helpt daarbij) kan het element in de woofer een soort weerstand gaan krijgen.

Gevolg is dat je dan een hard gerommel krijgt.

Als je de speakers in orde wilt hebben zul je waarschijnlijk moeten beginnen bij het vinden van een goede woofer.

Je kunt de speakers ook bij het centrale serviceadres aanmelden: service@mfbfreaks.nl

De optie dan is dat je de speakers kunt aanleveren in Krimpen of laten ophalen. Je krijgt dan in elk geval zonder onderzoekskosten te horen wat er nodig is voor reparatie. (Woofers zijn niet meer nieuw leverbaar)


   
BeantwoordenCiteren
(@juuuur)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 5
Topic starter  

Hartelijk bedankt voor het antwoord!