Meldingen
Alles wissen

MFB541- gaan niet allebei even hard...

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
488 Bekeken
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
Topic starter  

de titel zegt het al, ze gaan niet allebei even hard.
is dit een bekend probleem waar zo al een schuldige component aan te wijzen valt?
het verschil is behoorlijk, maar nog wel weg te regelen met de balans van de preamplie (moet ik een stuk veschuiven dus.)
mocht het niet zo simpel op te lossen zijn, is er dan iemand die ze voor mij onder handen zou kunnen nemen? (bij voorkeur hier in de buurt, ik zou er zelf graag bijzijn zodat ik de fijne kneepjes van het vak kan leren)
groeten, Laurens.


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

check eens of de schakelaars achterop in de goede stand staan, en bedien ze zowieso eens flink.

Er kan een slecht contact in de schakelaars zitten.

Verder kun je op elke box juist het andere kanaal selecteren met een schakelaar, waardoor je kunt checken of je aanvoersignaal wel helemaal oke is. Je moet alles wel met stereosnoeren hebben aangesloten andres lukt de laatstgenoemde truuc niet.

succes !


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
Topic starter  

humm, het lijkt wel weg te zijn nu (na het masseren van de schakelaars) maar ik heb toch het gevoel dat er nog iets afwijkt...
eerst maar eens de preamplie repareren, die is ook niet helemaal meer lekker.
een van de speakers doet het nu niet op links, maar wel op rechts. de andere doet het zowel op rechts als op links... weer een nieuw probleem.
woeaaah ik ben geen audiomonteur...


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

De speaker die het maar op een kanaal doet krijgt wellicht niet de beide kanalen via zijn signaalsnoer aangeboden.

Dat kan aan je snoer liggen (mono) of aan de aansluitingen in de box zelf. ( dan issie stuk van binnen )

Om het nog effe lastiger te maken :

de defecte aansluiting kan in je goede box zitten als de doorgifte van beide kanalen naar de andere box niet in orde is. Dat kan zo zijn als de box met maar een kanaal signaal krijgt uit je goede box.

sterkte ๐Ÿ˜ฎ


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

even alles doorsolderen bij de din pluggen..

wel een lastig werkje overigens


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
Topic starter  

de 743 preampli heb ik net gerepareerd, die is nu ook weer bruikbaar ๐Ÿ™‚ (solderingen...)
nu de mfb's nog. met een ruis is er (bij balans in het midden) nog een verschil van +- 3dB tussen de 2. weg te regelen met de balansknop maar het zit me toch niet zo lekker...
nougoed. komt nog wel, projectje voor de lange duur.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: