Meldingen
Alles wissen

MFB545 luidsprekerbeveiliging

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
478 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Hallo beste mensen en mede verzamelaars.
Ik heb een paar weken geleden op marktplaats de set 545 + de installatie daarbij behorend gekocht.Beide speakers bleken na een goede luistertest geen midden te hebben.Van 1 was het spoeltje los (Door Thomas hersteld)deze box speelt perfect en in de andere zat een dikke sluiting in de Mid versterker wat inmiddels ook is hersteld.Beide boxen technisch dus gelukkig weer TIPTOP.Echter een vraag nog over de beveiliging.De monteur van mijn speaker zei dat het schema'tje betreffende de beveiling is geschreven voor een 545 met een relais ik heb een uitvoering blijkt nu met 2 relais dus zou het kunnen dan dat de beveiling er al inzit , en om welke box gaat het dan bedoel dan de 545/met welk eindnummer ik heb hier namelijk geen stickers meer opzitten.Ik vermoed dat deze door de ouderdom eraf zijn gevallen.Het enige wat ik nu graag zou willen weten heb ik een stel dan met beveilingen erin of is hiervoor nog een aparte beveiliging gemaakt.Ik heb overigens ook geen DIN aansluitingen maar TULP op beide boxen.Wie legt mij het verschil even uit.Enne bedankt alvast.

Groetjes Patrick Kessels
Hifihobby Roermond


   
Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Patrick,

voor de duidelijkheid zou ik wel wat fotos willen zien, ben je in de gelegenheid om deze te maken? Er zijn genoeg bezitters van 545 die uitsluitsel kunnen geven πŸ™‚

-dRe

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Goedemorgen,

Ik ben helaas even niet in staat foto's te maken van de binnekant.Ik heb momenteel vakantie en vertoef 50 km verderop in Maastricht.Ik hoop dus dat mij zo iemand enige info kan geven.

Groetjes Patrick Kessels


   
BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 410
 

Staat in de service documentatie.

Ik heb een CD naar (arme) Tomas gestuurd maar hij heeft blijkbaar (nog) geen tijd gehad de site te updaten.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

Hoi Patrick
Ik heb een beveiligingssysteem ingebouwd waarvan alle speakers worden uitgeschakeld bij een gelijkspanning op de uitgang. Een vertraging bij de inschakeling afhankelijk van de tijdsduur wanneer de uitgangsspanning op de versterker in rust is. Tevens wordt de versterker via het relay gewoon belast ingeschakeld over 3 power weerstanden. De schakeling is een uitbreiding op de bestaande Philips oplossing die op de site staat bij de 545 documentatie.
Kortom een schakeling die bij mij nu één jaar perfect draait. De speakers hoor je niet inkomen. πŸ˜€
Wim


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Wim,

Is dit een modificatie gemaakt door Philips destijds of is dit echt een eigen ontwerp.Het schijnt namelijk dat 545's met 1 relais deze beveiliging niet hebben en ik heb beide boxen identiek met 2 relais en dan schijnt het dat deze wel een beveiliging erin hebben.Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.En als dit een modificatie is door philips heb je daar dan een schema van ook voor hier op de site eventueel.Uiteraard ook als je dit zelf hebt gedaan.En ik heb daar zowieso dan hulp bij nodig met inbouwen (indien nodig)Ik ben zelf wel technisch genoeg maar toch sleutel ik niet aan mijn 2 kindjes , heb er al lang genoeg voor moeten zoeken om ze te pakken te krijgen.

Groetjes Patrick


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

Hoi Patrick.
Ik heb een deel van het schema van Philips aangepast dat functioneerde niet zoals ik dat in gedachte had. Daarop heb ik een uitbreiding gemaakt. Ik vond die tikken in de mid en hoog te riskant. Dat deel van het ontwerp van de schakeling is dus van mijzelf. Ik heb er wel een schema van liggen. Bij intresse kan ik het geheel versturen naar je email. Let op het blijft wel mijn ontwerp. Dus binnen kamers houden.
Mijn boxen zijn net zo stil als een 587 met inschakelen.Alleen heb ik veel zwaardere contacten toegepast i v m het vuil worden van de contacten.
πŸ˜€
Wim


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Wim,

Ik kijk het even aan wat er nog van reacties komt omdat ik er nog steeds niet achter ben of de mijne nu wel goed beveiligt is of niet en wat het verschil is tussen een 545 met 1 relais en een 545 wat ik heb met 2 relais.
Ik stel zowieso voor het binnens jou deur te houden en dan trek ik er desnoods wel een dag voor uit en kom met een limburgse vlaai en een krat bier naar jou toe en dan pas jij ze me maar aan (uiteraard tegen vergoeding) want dan weet ik zeker dat ik goed zit.

Groetjes Patrick


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

Hoi Patrick.
Die afspraak staat.
De uitvoering met 2 relays heeft een speaker beveiliging (alleen woofer).
Degene met 1 relay heeft alleen de auto in/uitschakel.
Als het relay op een los printje zit met waar 2 diodes tegenaan zitten met een 3 polig connector is de woofer beveiligt. De relay onder bij de voedingelco's is de uitschakel vertrager.
Ik denk dat je er nu wel uit zal komen.
Wim

[%sig%]

Bericht bewerkt (23-08-2004 15:10)


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Wim,

Hartstikke bedankt en inderdaad die ene 545 moet ik nog ophalen hierin zat een sluiting in de MID versterker maar is inmiddels gerepareerd dan werp ik inderdaad gelijk een blik erin.Alvast bedankt.

Gr Patrick


   
BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

Succes Patrick.
En veel luister plezier.
Het zijn fijne boxen.
πŸ˜€
Wim


   
BeantwoordenCiteren
Deel: