Meldingen
Alles wissen

Opeens defecte 587?

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
474 Bekeken
(@ewoud_melis)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Beste MFB freaks!

Ten eerste, complimenten voor jullie site, zeer uitgebreide informatie!

Ten tweede heb ik een probleem. Ik gebruik nu al enkele jaren twee 587's en twee 586's. Werkte altijd perfect.

Nu zette ik gisteren mijn stereo aan, maar een van de 587's geeft geen geluid meer! De stroom staat er nog wel op (lampje brand) en het signaal doet het ook gewoon goed (uitgebreid getest) πŸ™ Maar helemaal geen geluid meer, zelfs geen zachte ruis o.i.d.

Maar wat nu? Heeft iemand misschien een oplossing of heeft iemand dit zelfde probleem gehad? Wellicht is er iemand met een service manual? Ik ben niet heel technisch maar dit kan ik denk ik nog wel aan.

Het rare is dat het dus van het een op het andere moment gebeurd is.... πŸ˜•

Graag hulp! Alvast bedankt voor de moeite!

Ewoud Melis


   
Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Hoi Ewoud,

Het servicedoc is eenvoudig te downloaden via de volgende link:

http://www.mfbfreaks.nl/pdf/mfb/587/Service587.pdf

Beste is om even save as of opslaan als te kiezen.

Herman kan je nog wel wat tips geven denk ik, hij is vanavond weer online.

groeten,

AndrΓ©


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

gaat het rode ledje wel aan als je signaal aanbied? (m.a.w. schakelt de box wel in?)

gebeurt er nog iets als je met je knokkels even een flinke 'TOK' op de bovenkant van de kast doet? als het een relaisprobleem is heb je kans dat er dan door de tik weer even leven in komt en weet je meer waar je het zoeken moet.

succes, Remi


   
BeantwoordenCiteren
(@ewoud_melis)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Het rode lampje gaat helemaal niet branden, zelf niet met de stereo behoorlijk open πŸ˜• De speaker schakelt dus niet in.

Ik ga de KNOK proberen! bedankt voor de tip!

Ewoud


   
BeantwoordenCiteren
(@ewoud_melis)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Helaas, de KNOK heeft niet geholpen πŸ˜•

Heeft iemand anders enig idee wat het probleem mogelijk zou kunnen zijn? De speaker doet het dus opeens helemaal niet meer....

Thanx!

Ewoud


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
 

zekering controleren!
dat is het eerste dat je doet als je een kapot apparaat hebt.


   
BeantwoordenCiteren
(@ewoud_melis)
Active Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 6
Topic starter  

Dat begrijp ik, maar klopt het dat ik dan de speaker eerst moet openen? Want volgens mijn zit er geen externe zekering op die je zo kunt vervangen. De stroom doet het wel, want het groene ledje gaat branden. Ik vermoed iets in het signaal o.i.d.

Ewoud


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

hmm TOK helpt niet..

nu inderdaad eerst maar de zekeringen bekijken,als er toch een zekering uit ligt zou ik niet domweg een nieuwe erin doen, hij is niet zomaar gesprongen, er is dus iets mis dan.

als ze nog heel zijn (dat denk ik πŸ˜› ) op naar het volgende:

misschien heb je wel een draadbreukje in het platte kabeltje dat van de audio aansluiting naar de versterker loopt. dit is een niet al te geweldig stukje kabel met stijf draad als ik me goed herinner.
ik had daar bij mijn 587's ook al m'n bedenkingen over.
als je de versterker losmaakt van de achterplaat moet je hiermee even oppassen omdat het dan t.o.v. elkaar gaat bewegen.

je zou eens moeten kijken of het audiosignaal wel op de print aankomt.

de achterkant moet dan wel los, zoek maar vast mooie tochtstrip uit bij de bouwmarkt om hem straks weer luchtdicht te maken.
en als je nog geen accuboor- of schroefmachine hebt is het handig om die ook maar mee te nemen, waarom?.. het zijn nogal wat schroeven πŸ˜›

overigens alleen die schroeven losdraaien waar een wit rondje bij staat he, anders valt de versterker en/of trafo van de achterplaat af 8)

succes


   
BeantwoordenCiteren
Deel: