Meldingen
Alles wissen

ploep en klik na power off 544

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
513 Bekeken
(@henk-van-kempen)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 54
Topic starter  

Hoi MFB'ers,

Eén van mijn 544 ers heeft een raar verschijnsel.
Wegens de hoge stroomkosten zet ik mijn mfb's 's-avonds uit via een schakelaar die op zo'n 220 volt verdeeldoos zit. Dat gaat bij alle boxen goed behalve één 544 er. Als ik de stroom uitzet hoor ik een ploepje, de led van de box licht op en vervolgens hoor ik een klik van het relais. Heeft iemand hier ooit van gehoord en hoe eventueel op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Henk van Kempen


   
Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Is het een ploep of meer een PIOEP? Soort piepgeluidje? Dit is toe te schrijven aan één condensatortje, weet even niet meer welke. Staat wel ergens in het Forum..... Zoek eens op "piep" ofzo...?

Succes!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@henk-van-kempen)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 54
Topic starter  

Hoi Thomas,

André heeft me al gemaild dat ik de c530 moet vervangen. Kondensatortje van 18n die ik net niet op de plank heb liggen, maar dat komt wel goed.
Geluidje is jaaaa.....een klein pioepje (kan het niet nadoen op de wc haha).
Als we dit forum toch niet hadden bleven we maar zitten met die kleine probleempjes. En André ...bedankt voor je snelle reactie.
Goed hoor dat er deze site is met zoveel kennis!
Grtz
Henk


   
BeantwoordenCiteren
(@alexander)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 23
 

Hallo allemaal,

ik be onlangs in het beit gekomen van 2 541 en een A280 (gratis!). Deze set geeft een zeer mooi geluid, ik heb echter ook last tijdens het uitschakelen van de box (dus niet met de 220V schakelaar) dat deze een plop geeft. Is dit normaal voor deze speaker of moet dit alles geruisloos gaan en hoe verhelp ik dit eventuele euvel?? En wat is trouwens de gemiddelde "afvaltijd" van deze speaker en hoe pas ik deze eventueel aan?

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen zodatik eventueel dit op kan lossen (vooral met het aandragen van de oplossingen ben ik blij, scheelt gewoon eenboel zoekwerk in het schema)..

Groeten,

Alex


   
BeantwoordenCiteren
(@remie)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 64
 

Als je een soort van fluit/piep toontje bedoelt dan zou dat aan een klein keramisch condensator kunnen liggen. C532. Die zorgt voor erg hinderlijke oscillatie.

Bij alle MFB's die ik opknap vervang ik standaard dat Ctje, ik heb er ooit eens een plaatje van gemaakt ter verduidelijking.

Een plop [bij het uitschakelen] heb ik zelf ook bij een aantal MFB's wel hinderlijk, maar nog geen zin gehad om dat uit te zoeken.

Succes er mee!


   
BeantwoordenCiteren
(@henk-van-kempen)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 54
Topic starter  

hoi mfb 'ers,

heb C530 van 18n vervangen maar het probleem blijft hetzelfde. Ik zal op
advies van Remie ook die c532 vervangen.
Grtz
Henk


   
BeantwoordenCiteren
(@henk-van-kempen)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 54
Topic starter  

hoi mfb 'ers,

Schiet mij maar lek.....linker- en rechterkanaalbox verwisseld en het probleem is over....
Grtz
Henk


   
BeantwoordenCiteren
Deel: