Meldingen
Alles wissen

problemen met een 22RH832

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
588 Bekeken
(@edwin)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Hallo,

ik heb laatst op een rommelmarkt, met dank een vriend van me,hier bekend als M.Miller , een 22RH832 gekocht + 2 aristona sx6541's, tevens zat er bij de 832 de handleiding + schema. De handleiding en het schema kunnen eventueel ingescand worden.
Maar de 832 heeft een paar mankementjes,
Het kanaal links achter valt af en toe weg en ik vroeg me af of iemand hier toevallig de oorzaak van weet en 2 van de 6 voorkeuze zenders doen het niet meer.
Ik hoop dat iemand weet of/hoe dit te repareren is.

mvgr,
Edwin


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ai, dat van die voorkeuzes kan knap tegenvallen. Dit apparaat heeft toch tiptoetsen voor de zenders ? Als je pech hebt is er iets met de achterliggende ic's. Wellicht toetsen goed schoonmaken en de lampjes checken.

Het wegvallende geluid zou ik als eerste in de dinconnectoren zoeken, of in hun solderingen.
Zojuist is er iets over gezegd in een ander topic : "brommende 544"


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

Toen we Edwin's 832 getest hadden direct na de aankoop reageerde geen enkele van de voorkeuzetoetsen. Als je manual aanraakte ging de ring eromheen aan, en zodra je hem losliet ging hij weer uit. Als je een andere knop aanraakte gebeurde er niks maar geen voorkeuze 5 heel licht branden. Toen we hem thuis opnieuw aansloten deden alle aanraakschakelaars het perfect. Na een week zijn er dus 2 ineens 'kapotgegaan'. Ik gok op een los contactje ergens.

Met 40 kilo aan philips spullen van een rommelmarkt naar het station lopen en een treincoupe inwurmen is geen pretje. Dan kom je er pas achter hoe smal die coupΓ©deurtjes zijn, he Edwin? πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

En ben je al een grote schuur aan het bijbouwen? πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
 

Heren,

Vergeet niet dat de contacten zeer hoogohmig zijn, dus elk beetje stof of vuil is al funest. Reinig ook de schakelprint; lijkt me sterk dat het IC defect is, aangezien de ingangen worden gebufferd door een tor.

Suc6 en ik zal vanavond 'ns een blik op 't schema werpen (het is al weer een tijdje geleden dat ik met een 832 gestoeid heb)

Gr.

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@edwin)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

Het probleem met het linker achter kanaal is inmiddels opgelost met een beetje contact spray op de connector.
Alleen de 2 voorkeuze zenders doen het nog steeds niet, ik heb alle voorkeuze zenders eens goed schoongemaakt, die werkten doen het nu wel iets beter dan eerst nu al bij de minste of geringste aanraking.


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

Tiptoetsen goed schoonmaken met aethanol en met een superkleine schroevendraaier vuilweghalen in de lager gelegen rondjes........kan een stuk schelen.

Uit nieuwsgierigheid, wat heb je ervoor betaald ? Mijn 832 was 75 euro en mijn set Aristona 6541 ook, totaal dus 150 euro. Ik heb het akelige vermoeden dat jij er heeel weinig voor hebt betaald πŸ˜‰
Maar het is je gegund hoor !

Groeten,
Tom.


   
BeantwoordenCiteren
(@edwin)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 9
Topic starter  

de 832 was 20€ incl de aristona 6541's
iets minder dus πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@Edwin wrote:

de 832 was 20€ incl de aristona 6541's
iets minder dus πŸ˜›

Nee, de 832 was 17.50, we liepen over de rommelmarkt en ik zei tegen edwin "moet je kijken wat een gedrocht!" denkende dat het zo'n 953-achtige stereocombinatie was... Tegelijk dacht ik van 'nee he, het zal toch niet waar zijn', het was dus een 832. Van een overleden tante ofzo geweest. Toen Edwin zei dat hij hem wel wilde kopen zei ik tegen de verkoper "heb je de bijbehorende boxen er ook bij?" "O ja hoor, dat zijn nog van die hele zware met een stekker eraan" en toen kwam er nog een doos tevoorschijn met de aristonas en de handleiding/schema/garantiebewijs van de 832 tevoorschijn. Voor 20 euro mocht alles weg πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
Deel: