Meldingen
Alles wissen

Schitterende 799 doet niets...

30 Berichten
11 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,279 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Beste Henk,

Hartelijk dank voor de manual van de 799. Ik denk dat we hiermee nog een hoop andere mensen blij kunnen maken, dus ik vraag bij deze je toestemming om hem op de site te mogen plaatsen.
Ik heb even een snelle blik geworpen, maar vond niet direct een duidelijk overzicht van de pinnen van de processor. Ben wel een beetje aan het meten geslagen zoals je had aangegeven, en ben tot de conclusie gekomen dat op pin 1 een zaagtand van 4 MHz aanwezig is, waarschijnlijk afkomstig van het oscillatorkwartz. Op pin 2 kwam ik ook 4 MHz tegen, maar dan in blokvorm. Verder mat ik op diverse pinnen een 50 Hz blok. De voedingsspanningen heb ik niet goed kunnen controleren, er moet een nieuwe batterij in mijn digitale universeelmeter.
Ik hoop snel met meer nieuws te komen, want ik wil dat mooie ding toch wel graag aan het werk hebben!

Nogmaals dank voor de moeite, en ik hou je op de hoogte!

Vriendelijke groeten,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Yde
(@yde)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 49
 

Hallo Thomas,

Ik had ditzelfde probleem.
Ik heb dit opgelost door de 3 elco's links naast de CPU te vervangen.

Succes.............

Yde


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
Topic starter  

Yde,

Ik heb hem even aan de kant gezet (af en toe orde scheppen in de chaos) maar wil er na mijn vakantietje weer aan beginnen. Ik zal dan in eerste instantie die drie elko's eens vervangen. Dank voor de tip!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 191
 

Het enige wat mijn 799 niet doet is dat ie de geheugenplaatsen niet opslaat. Wanneer ik op 'store' druk gaat de frequentie keurig knipperen maar opslaan vertikt ie...Verder werkt alles prima!
Chip-probleem?

Chip heb ik reeds gelift, pootjes schoongemaakt en weer teruggezet.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
 

Zo ff uit mijn hoofd...

Je moet store en het nummer waar je het in op wil slaan gelijktijdig indrukken. Misschien doe je dat ook wel, maar dat kan ik uit het bovenstaande niet opmaken.

Misschien is ie wel niet defect. Eventueel kan ik je wel een handleiding bezorgen.

Groeten,
Hilbrand


   
BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 191
 

Hilbrand,

Heb dit apparaat destijds zelf nieuw gekocht en heb de handleiding nog.
'Store' en de geheugenplaats druk ik tegelijkertijd in.
Andere suggesties nog?

Yde zei eerder in een posting: 'Ik heb dit opgelost door de 3 elco's links naast de CPU te vervangen.'
Wellicht helpt dit ook voor mijn 799(?), heeft iemand soortgelijke geheugen problemen?

Alvast dank!

Fred

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
 

What A mistake to make....


   
BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 191
 

HOB? Wat bedoel je??

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
 

Ik bedoelde er niets verkeerds mee hoor.

Ik wilde alleen maar aangeven dat mijn eerder gegeven advies dus een beetje een misser was.

Hilbrand Boorsma


   
BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 191
 

Geen probleem, had ook niet gedacht dat je er iets verkeerds mee bedoelde....begreep het gewoon niet. 😎

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Het Pre-set geheugen zit in de HEF4720. Staat er wel 4,7V op pen 5? Zoniet is de (nogal grote) elco van 6800 microfarad misschien defect (positie 2628)


   
BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 191
 

Thnx! Ik ga er ff mee bezig.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 191
 

Er staat keurig 4,7V op pen 5 van de HEF4720 , alle verbindingen met een loupe bekeken. Van de chip de pootjes schoongemaakt en 5V gemeten op pen 39........ik heb geen scoop, dus verder kan ik er niet induiken.
Naar mijn idee is de chip nog prima.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Heb mijn 799 weer aan geheugen kunnen helpen door de HEF4720 te vervangen. Werkt nu weer perfect. Je kan dit IC "voordelig" bestellen bij http://www.fibra-brandt.com /"> http://www.fibra-brandt.com/ , zoek op HEF4720. Op aanraden van Herman heb ik eerst een IC-voetje geplaatst en daarin het nieuwe IC gezet. Als je goed zoekt vind je het IC ook in Nederland, maar dit kost dan "slechts" 17,- €uro. Succes! 😯


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Oei, is wel een oude thread dit, misschien is-ie al de recycling ingegaan.....


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: