Hallo,
Op de achterkant van mijn 585 setje zitten rare zwarte vlekken. Toen ik daarna een ander setje voor mijn broer kocht, hadden deze dat ook. Nu zag ik pas geleden op marktplaats een foto van 585tigers waar die vlekken ook weer opzaten. Mijn vraag ligt voor de hand : wat is dit eigenlijk ? Ik lees hier soms wel eens iets over lekkende elco's enzo, heeft het daar iets mee te maken ?
Nog een ander vraagje. Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over het bereik van de hoge tonen van de 585 MFB. Kunnen de tweeters vervangen worden door modernere units en haalt dit iets uit ? Of ligt het aan de filters die in de MFB gebruikt worden ?
alvast bedankt en groetn
bert
Bert, ik denk dat de vlekken komen van de warmte-geleidende pasta, die aan de binnenkant van de achterplaat zit , om de transistors-warmte te laten doorvloeien naar de plaat, en dus zo redelijk op goede tempratuur blijft.
( denk aan de ruststroom niet goed afgesteld..........achterwand wordt gloeiend heet, ....of niet )
Het zou ook nog kunnen zijn dat het contakt-spray is, wordt ook een vettige zwarte plek, als je het er niet snel afveegd.
EN tot slot, als je niet tevreden ben met de hoge-tonen van de 585, zou ik een andere set MFB proberen, het originele concept veranderen, en het origineel aantasten is een GROTE OVERTREDING !!!
( neem dan een set 532, gegarandeerd veel hoog )
[%sig%]