Meldingen
Alles wissen

+ en - aansluiting woofers 825 en 860

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
998 Bekeken
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

Hallo,

ik heb een kast van de 860 liggen met daarbij twee woofers van de 860 en twee van de 825. Weet iemand wat het effect is als je deze combineert? Als ik naar de aansluitpunten kijk lijkt het wel of of + en - bij de 860 en 825 woofers omgekeerd zitten, dit is natuurlijk wel belangrijk voor het in fase/tegenfase werken van de woofers.. ❗ Weet iemand hier meer van?


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Als beide woofers evengrote magneten hebben en dezelfde conus zou je er van uit kunnen gaan dat ze overeen komen.
Om na te gaan wat de echte plus van een luidspreker is kun je een batterij kort aansluiten. Liefst een half lege 9volt, een 1.5 volt zou misschien ook kunnen.

De plus van de batterij op de plus van de luidspreker zou ervoor moeten zorgen dat de conus naar voren gaat.

Sierranden heb ik volgens mij al weggegeven, mocht ik ze alsnog tegenkomen houd ik je post in het achterhoofd.


   
BeantwoordenCiteren
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

Bedankt voor de tip Herman!

Mijn eerste oplaadbare 9 volt was leeg, de tweede te zwak, hij kraakte wel maar deed niks, de derde was scheepsrecht. En in tegenstelling tot wat ik eerst dacht zit bij beide speakers de pluspool op dezelfde kant. Er zit dus systeem in! Ik rijd te lang in Franse auto's om daar zondermeer van uit te gaan πŸ˜†


   
BeantwoordenCiteren
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

..en het zit er in! De woofers moeten nog inspelen, dus ik weet niet hoe het met de zwabberigheid van de 825 woofers zal gaan. Misschien ligt de zwabberigheid van de 825 ook niet aan de woofers maar aan het filter en de demping... πŸ™„
Het waren echt uitgeklede kasten, en heb er via marktplaats twee AD 21600 RT 8 speakers bij gedaan. Dit maakt het hoog iets minder geprononceerd, dan ik me herinner van de originele, zijdezacht zou ik het omschrijven. Nu alleen nog twee sierringen en de rubber pads rondom de tweeter en squawker. Als iemand die heeft liggen, wil ik ze graag hebben πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
Deel: