Meldingen
Alles wissen

FB860 bi-ampen

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
654 Bekeken
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

Hallo allen,

ik luister met plezier naar mijn 860's en zag dat ze geschikt zijn voor biwiring/bi-amping. Heeft iemand hier ervaring mee? M.a.w. zet dit zoden aan de dijk voor de geluidsbeleving?
Het is sowieso leuk om te proberen, heeft iemand ervaring met bi-amping? Kun je gewoon twee eindversterkers gebruiken of moeten er nog bijzondere filters e.d. worden tussen gezet? Graag jullie reactie!


   
Citeren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
 

Het filter van de speaker blijft gewoon werken, dus je kan gewoon twee (gelijke) versterkers gebruiken. Soms wil bi-wiring ook al helpen, dus gewoon de A en B uitgangen van je versterker gebruiken, en dubbele kabels naar de speakers.

Let er natuurlijk wel op dat je de bruggen die nu tussen hoog en laag zitten weghaalt, anders krijg je problemen!!!

Het is handig twee gelijke versterkers te gebruiken, maar dat is niet vereist, wel corrigeren voor verschil in volume natuurlijk!


   
BeantwoordenCiteren
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
Topic starter  

Hallo Hobbit,

dank voor de info. Hoe gaat het signaal van de voorversterker dan naar de eindversterker? Er komt links/rechts uit. Ik neem aan dat ik dan de kabel moet splitten zodat elk kanaal op L/R van de eindversterkers kan worden aangesloten? Elk kanaal voedt dan één frequentieband? πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
Deel: