Meldingen
Alles wissen

Philips fb825 verschillende types?

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
855 Bekeken
(@pvandersteen)
Active Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 7
Topic starter  

Hoi,
Ik heb 2 sets Philips FB825 (een set is te koop, vanaf morgen op marktplaats).
Echter wil graag weten of er verschillen in kwaliteit tussen de series zijn.
Een set heeft een zwarte behuizing en lijkt iets minder middentonen te hebben en blinkt uit in het hoog. Behuizing is fineer/melamine zonder houtmotief
De andere heeft een behuizing met houtmotief en klinkt meer gelijkmatig.

Weet iemand iets meer van deze types?


   
Citeren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

ik heb zelf al eens meerder keren ge hoort dat de zwarte alleen ik de philips personeel winkel te koop was en is vrij zeldzaam

het zou dus inderdaad kunnen dat ze anders klinken

kijk eens goed of de tweeters 100% het zelfde zijn
het kan zijn dat er in de zwarte set die volgens jou beter is in het hoog dat daar de RT8P in zit
dat zie je snel genoeg want dan staat er philips op de voor kant kijk maar

als er in de zwarte de RT8P zit zou ik de zwarte houden

groeten tim

RT8P

RT8


   
BeantwoordenCiteren
(@willem)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 100
 

ik heb hier ook een zwarte set FB825 staan en er zit de gewone RT8 in en niet de RT8P.
de zwarte uitvoering staat trouwens gewoon in het philips magazine type FB825 BL.
en toch zit er inderdaad verschil in weergave althans volgens mijn oortjes!
de units en kasten zijn gelijk dus kan het verschil alleen nog in het filter zitten.(of in mijn hoofd ๐Ÿ˜ฎ )


   
BeantwoordenCiteren
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
 

ik heb geen twee fb825's maar heb wel de 825 met de 821 vergeleken, naar ik begrijp beide met rt8. De 825 klinkt in mijn ogen/oren helderder.
Ik heb hem nog niet zolang maar ben er erg enthousiast over. Het is niet zo'n mooie: iemand heeft er in een eerder stadium B&W woofers in geschroefd...jaja, maar wel met beleid, de gaten zitten onder het doek. De eigenaar daarvoor had de wooferranden met een soort velpon behandeld, en daarmee ook kwistig op de conus gesmeerd. Op de conussen krijg ik het er niet helemaal af, dus het zal geheid invloed hebben op het laag (misschien wel minder break-up:) ). Toch is dit de mooiste Philips Digital die ik tot nu toe gehoord heb. Ik heb zelfs mijn KEF Reference One-Two ervoor naar boven verplaatst. Die heeft wel hele mooie hoge tonenspeakers (UniQ) maar het geluid als geheel blijft veel minder open dan de 825. Bravo Philips! ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Ik ben ervan overtuigd dat er geen RT8P in FB825 bestaat.
Flipper, je zou het filter eens aan moeten pakken;) Je zult versteld staan...


   
BeantwoordenCiteren
Deel: