Meldingen
Alles wissen

Philips FB860, hoe aansluiten op versterker?

13 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
793 Bekeken
(@sat2009)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 42
Topic starter  

Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van twee nette en goede FB860 boxen.
Hoe sluit ik deze aan op bijv. een FA930 versterker, want de boxen hebben 4 aansluitschroeven i.p.v. 2.
low -
mid/high -
low +
mid/high +

Wie helpt mij verder?
Alvast dank.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

de vier aansluitingen bieden de mogelijkheid om verschillende versterkers te gebruiken voor laag en mid/hoog.

zitten er geen doorverbindingsplaatjes bij?

Omdat je nu één versterker gebruikt voor zowel laag als mid/hoog moet je
de beide met "-" gemarkeerde aansluitingen met elkaar verbinden en ook beide "+" aansluitingen.

Op + en - sluit je dan het linker of rechter kanaal van de FA930 aan.

succes


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Wat ze ook vaak doen is Bi-Wiring, dus 2 kabels en die bij de versterker weer aan elkaar. Dat was meen ik de bedoeling van dat gebeuren. Dan zouden de midden en hoge tonen wat beter klinken omdat ze niet door dezelfde kabel gaan.. Ach ja, "apparaten met rust en authoriteit", dan kan dit er ook wel bij LOL.

Gewoon een bridge tussen zetten idd.

Zijn de foam randen nog goed?


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

En dit zijn ze: http://link.marktplaats.nl/341869779

"trotse bezitter.." πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

πŸ˜• ja nu schijnt mijn lampje ook, we worden weer eens gebruikt. fijn


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

hΓ© hij gebruikt mijn foto!!

kijk maar hier heb je die van mij http://link.marktplaats.nl/341111313

maar eens even een mail sturen.

groeten tim


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

@tim89 wrote:

hΓ© hij gebruikt mijn foto!!

kijk maar hier heb je die van mij http://link.marktplaats.nl/341111313

maar eens even een mail sturen.

groeten tim

zo die heeft nu zijn eigen foto's staan dat is een stuk beter.


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik krijg onderhand een beetje de pest in over de eenrichtings topics waarin wat gevraagd wordt en antwoord wordt gegeven en waar vervolgens de topic starter nooit meer iets van zich laat horen.

ik weet niet goed wat ik ertegen kan doen, behalve helemaal geen antwoord meer geven. punt is hoe het kaf van het koren te onderscheiden


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

@Remi wrote:

ik krijg onderhand een beetje de pest in over de eenrichtings topics waarin wat gevraagd wordt en antwoord wordt gegeven en waar vervolgens de topic starter nooit meer iets van zich laat horen.

ik weet niet goed wat ik ertegen kan doen, behalve helemaal geen antwoord meer geven. punt is hoe het kaf van het koren te onderscheiden

ja dat is moeilijk maar wat doe je er aan.

niet meer reageren is ook geen optie.

we moeten het er maar mee doen jammer genoeg.

groeten tim


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Heh en zelf meebieden.. wat een lol zeg..


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
 

En hij woont nog bij mij in de buurt ook πŸ˜•

@Zapper, hoe zie je dat ie zelf meebied, ik ben niet zo handig met dit soort dingen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Zoo ff linkje aangepast.. blijkbaar had ie dit snel gelezen en ze effe opnieuw geplaatst.

Zien kun je het niet direct, wel weten als je MP een beetje bij houdt. Dan wisselen soms aangeboden goederen van eigenaar. Heeft iets te maken met omzeilen van commentaar van MP als je elke dag dingen omhoog plaatst, net zoals die uit velp. Als iemand dan zo slim is onder de naam van zijn ander alter ego te gaan biden.. sja...

Achja, maar gebeurt zo vaak op MP dat men even een vriend of buurman belt om ff mee te bieden. Dat heb je snel door, dan zit er steeds een boven, haal je dan je biedingen weg, zijn die andere ook binnen een uur of wat weg.. Als je dan mail stuurt krijg je ook geen antwoord.. nouja dan weet je hoelaat het is.

Mocht je een mail krijgen na een contact met MP: of je een enquete wil invullen moet je op de laatste open vraag (hoe zouden we het kunnen verbeteren) antwoorden: het biedsysteem afschaffen of minder vrijblijvend maken. In het ene geval word je dan verplicht om direct zaken te doen met een adverteerder, in het ander geval maak je er een soort ebay van. De huidige manier werkt vaak niet goed doordat men probeert zelf of via vrienden prijzen op te jagen, of van die lolbroeken die bieden en niks laten horen. Uiteindelijk heeft dat me een hoop extra opgeleverd toen ik dat zat was en het op ebay heb gezet. πŸ˜‰ Maar je zit eerst weken jezelf op te vreten omdat er weer een biedt die je een antwoord geeft en niet reageert. Frustrerend.

(edit, foutje uit gehaald "tot" moest toen zijn)


   
BeantwoordenCiteren
(@tim89)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 167
 

ja dat heb ik ook al heeeelveeeeel meegemaakt en dat word op den duur heel irritant!

maar ja wat doe je er aan

groeten tim


   
BeantwoordenCiteren
Deel: