Meldingen
Alles wissen

Plaatsing FB821

17 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,027 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Ok ik ben nu toch van plan om eindelijk een keer van mijn Infinity Delta's af te stappen. Ze klinken verder heel mooi alleen ze komen gewoon niet tot hun recht in mijn kamer.

Nu ga ik ze waarschijnlijk vervangen door een setje FB 821 wat ik al in mijn bezit heb. Ik vind deze verder heel goed klinken op de plaats waar ze nu staan, mooie diepe bass en zuiver geluid. Nou heb ik ze ook eens een keer voor de grap op mijn kamer neergezet maar daar vond ik ze juist weer wat minder klinken. Het is net alsof de speakers hun bass niet helemaal kwijt kunnen in mijn kamer.

Heb al geprobeerd ze op stands te zetten maar dit hielp niet veel (wel iets moet ik zeggen). Kan het zijn dat ze bij mij gewoon simpelweg te dicht bij de muur staan? Hieronder even een foto van de huidige opstelling

Zoals je kunt zien staan ze vrijwel direct tegen de muur, en hebben ze ook nog eens een muur ernaast, lijkt mij niet echt ideaal dus. Bij de FB821 was het vrij moeilijk om uberhaupt een sweet spot te vinden (ook voor de hoge tonen). Ik moet zowieso nog een keer de originele speakerstands er bij zien te vinden.


   
Citeren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja de plaatsmogelijkheden zijn wat beperkt, een foto spreekt boekdelen πŸ˜†

Ik weet wel dat op mijn oude slaapkamer toen hij vrij leeg was, de bas diep ging, naarmate het meer een opslagruimte werd, 'verdween' de bas steeds meer naarmate de kamer voller werd met opslag.
Reden: volume kamer nam drastisch af en omnderste bas minder waarneembaar en leek of de boksen veel minder laag weergaven.

Bas moet ook de ruimte krijgen, reken maar eens uit als je een hele diep bas wilt weergeven 40 hz heeft gok ik al een meter of 8 nodig in de lengte vanaf de conus?
geluidsnelheid 330meter / sec dus voor een 40hz golf weergave: 330/40= goede 8 meter!!

Mooie Yamaha-set trouwens, ben gek op losse apparaten πŸ˜›

Dus ik gok beperking vrije loop basweergave.


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Ik denk idd zelf ook dat ik maar eens wat moet veranderen aan de opstelling :P.

Heb trouwens ook een setje MFB585's staan op mijn kamer als monitoring voor als ik achter de computer zit. En ik moet zeggen dat deze speakers dus wel heel erg goed tot hun recht komen op mijn kamer!
De bass is echt super van die 585's maar vind het hoog niet kunnen tippen aan mijn Delta 70's of FB821's. Bij de FB821 heb ik er dus vrij veel last van dat ik aan de bass regelaar moet draaien voor een beetje bass in mijn kamer, en van de bass regelaar blijf ik liever af aangezien dit het geluid alleen maar vervormd....

@Ralphies Ik ben zelf ook erg een man van de losse componenten :), ik stuur mijn MFB'tjes met een Philips 170 voorversterker aan, is ook een leuk apparaat. Maar ik heb ook nog een FA890 geintegreerde versterker waar ik erg wijs mee ben :D. Heb ook nog een FA931 maar die verkoop ik weer omdat ik niet zo veel met de 900 serie heb....

Van philips vind ik de Flatline, 800 serie, MFB en LAB serie het mooiste. Van Yamaha vind ik zon beetje alles wel mooi (alleen het moderne spul wat minder).

De Infinity's heb ik gewoon gekocht omdat ik ze goed vond klinken, met het merk heb ik verder niks.... vind het desing ook lang niet zo mooi als de FB reeks van Philips :P, maja smaken verschillen nou eenmaal :P.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Had je mijn andere post gezien van de nieuwe eindelijk weer eens highend van Yamaha, bij elkaar wegen cd-speler (15kg) en geeintegreerde versterker (23kg) dus 38 kg! koop maar een stevig meubeltje.

Prachtig spul waar ik meteen verliefd op werd, echt jaren 70 look gemaakt (Yamaha speelt in op de 'ouderen'met geld met hun nieuwe set die sentiment moet losmaken las ik ergens op een site).

Verder ben ik Philips gek ook Marantz is mooi, zware oude eindbakken ben ik ook gek op, Heathkit, Bryston, Bose etc.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Leuk spul! Goede DVD-speler trouwens die Pioneer. Van wat ik zo hier en daar lees, hoor en zie schijnt het merk momenteel zowel voor de PC als ook voor stand-alone machines de allerbeste loopwerken te produceren. Jammer voor Philips maar het is helaas niet anders. De tijden van de wereldberoemde CDM's van Nederlandse makelij zijn definitief voorbij. πŸ˜₯

Voor wat betreft mijn (toekomstig) nieuwe flatscreen zal de keuze waarschijnlijk op Samsung gaan vallen. Het is goedkoop en goed. Bij Philips is het tegenwoordig duur en slecht... Met een gemiddelde levensduur van 2 jaar voor een LG-LCD ga ik dus echt geen € 4.000,- voor een Aurea betalen.

P.S.: heb je geen problemen met de TV...? Als ik de DSS-en geen meter van de zijkanten van de TV zet, wordt het beeld groen en paars in de hoeken LOL ja dat zijn die ASO-magneten in de Isophase-tweeters.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Pioneer een van de beste loopwerken? hmm wist ik niet, wist wel dat die stable platter mechanismen redelijk goed waren (hooguit af en toe smeren tegen piepen plateau).
In welke spelers zit er oa zo'n pioneer loopwerk?
In de meeste merken zit helaas sony of sanyo of b- of c-merken die de sony-loopwerken namaken....

Er zijn nog wel cd-spelers die nieuw met philips loopwerken verkocht worden, met philips cdm2pro, tentlabs cd-speler en nog wat exotische highendmerken.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Ralphies: blijf maar mooi bij je 800 serie spul van Philips dat was tenminste nog kwaliteit. Die DAC960 is een juweeltje, eerlijk waar! Wat een vakwerk! Oh ja volgende week krijg ik dat relais binnen en dan gaat-ie op de post. Of zou ik hem op MP zetten? 😯

Een gereviseerde FA960, CD960, DAC960 en een paar gerefoamde 4-weg FB's dan heb je volgens mij een heel leuk setje waar je je leven lang plezier van kunt hebben. Maar ja, wie ben ik om hier een oordeel over te geven hè...

Naar mijn weten heeft Pioneer de loopwerken nog steeds in eigen productie en zeker dat spul met die aluminium "draaitafels". Die goedkope zooi daar moet je je vingers natuurlijk niet aan (ver)branden, het is namelijk ook allemaal plastic en dus troep.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
 

Samsung LCD????
Nou ik zou gaan voor een Panasonic LCD zo'n Viera geval.
Schitterend beeld ook de Plasma's van Pansonic zijn zeker niet te versmaden. Heb hier al even een Pansonic DVD speler en ook daar niets dan lof over.
Heb ook een jaartje de SACD963 van Philips gehad, geluidje en beeld WOWWWWW.
Alleen ding werd gruwelijk heet en dan had hij ook nog eens een duidelijke voorkeur voor Philips CD's en DVD's eigen gebrande. Ook een boel herrie van het loopwerk, piepen, fluiten en rammelen zelfs hinderlijk hard.
Ze hebben leuke en goede ontwerpen maar dan iets maken bij Philips dat is een ander verhaal. Maar dat was vroeger ook al, electronisch super maar mechanisch pffffffffff. Mag ook niets kosten he........

Tja de CDM2 (Pro) is en blijft een toppertje, door de echte High End merken idd nog steeds gebruikt en terecht. Maar ook een prijskaartje dat wel. Dat is dus tevens het probleem alles wat goed is bij Philips is gewoon duur en de leiding wil alleen maar consumer prul in het assortiment en geen prosumer of High End... Dat is ook de reden dat ze gestopt zijn met al die mooie DSS'n verder te ontwikkelen. Maar wat is er mis om naast dat prul spul toch iets te hebben waar je een goede naam mee maakt, of kunt maken.

m0vieman, heb mijn SE DSS'n op een kleine halve meter naast mijn TV (oud 82cm breedbeeldbakbeest) en totaal geen last van een verkleurd beeld hoor.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

LOL @ Piet. Ik heb ook nog zo'n oude breedbeeld kast van 80Kg. Het is een, je raadt het al, Philips MatchLine met ECHTE Dolby Digital. Volgens mij is er een relais of transistor in de voeding defect want af en toe valt-ie helemaal uit. De beeldbuis is nog steeds SUPER en dan te bedenken dat-ie al zeker 6 jaar is, of was-ie nog ouder? Ik kan de SE's niet naast de TV zetten want dan krijg je "Ambilight" effecten alleen dan op de buis en niet in de omgeving... :mrgreen:

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
 

@m0vieman
heb ik ook zo'n Matchline bakbeestding met Dolby Digital, Pixel Plus en een paar extra boxjes voor de achter kanalen. DSS'n op stands er eigenlijk pal naast, op 50 cm dus. Helemaal geen last van Ambilight effecten. Wat overigs wel weer een heel leuk idee is dat Ambilight. Kijk toch weer iets waar je, je mee kunt onderscheiden van de rest. Wel jammer dat die LCD panelen dan weer niet langer meegaan πŸ˜₯


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ja daar raakte je een gevoelige snaar Movieman... de FA960..
Aan een kant heb ik wel; spijt dat ik die verkocht heb, uitvallende potmeters en uitval voorkomen door dagelijks maar veel knop source direct aan/uit/aan/uit etc te moeten schakelen.

Verder met nwe elko's had ie denk ik idd weer mooi geklinkt alleen veel slechte contacten had ik, maar als dat te reviseren was dan heb ik wel spijt dat ik hem verkocht heb (alle lampjes deden het nog)..


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ piet2401: Hm... mijn buren houden niet zo van Dolby Digital en dan met name het geluid van de 2 subwoofers in de TV. Moet je de vriendjes met de blauwe petten maar eens vragen hoe mooi dat klinkt... :mrgreen:

Ambilight is leuk maar voor de rest... Ik hoef geen LCD's van LG (het spul wat Philips thans HELAAS gebruikt). Ik heb nog een 4:3 Matchline staan van 17 jaar oud en de buis is prima, moet alleen ff wat elco's vervangen, ene heeft een tijd terug BOEM gezegd. 😯

@ Ralphies: heeft Takes niet nog zo'n ding staan? Kijk of je 'm kunt kopen... Potmeters zijn nog te krijgen, ook voor de FA960 trouwens en past het niet dan maak ik het passend. πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Of nog een reservedac960 erbij 😈
Ja nu ben ik nog even aan het potten (Huubke moet door de apk heen in januari).
En heb zelf in de garage gewerkt, geld troggelen van mensen is helaas geen onbekend fenomeen zag ik daar dus nu ben ik met mijn bakkie hopelijk niet al teveel de klos.

Maar ooit weer eens een fa960 ja!


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

@movieman: Pioneer? bedoel je in mijn foto? Das een DVD speler van Marantz πŸ˜› een DV4200, prima ding, heel erg basic maar speelt gewoon alles af en de geluidskwaliteit mag er ook nog wezen πŸ˜€ (hoewel hij niet tegen mijn Yamaha CDX-1100 opkan).

@Ralphies: Die nieuwe lijn Yamaha versterker ziet er wel heel erg mooi uit inderdaad ! !, die afwerking heb ik eigenlijk sinds de laatste MX serie voor/eindversterkers niet meer gezien (dat TOP ART spul). Heb je de foto's van het binnenwerk al gezien op de site van Yamaha? das echt 😯 in vergelijking met het overige spul wat ze op de markt hebbben op het moment.

Ik heb trouwens zowieso de laatste tijd het idee dat de high end markt weer een beetje begint aan te trekken (jah de meeste merken gebruiken nog steeds goedkope troep uit china, dat dan weer wel), als ik in een winkel kom hier in de buurt (scheer & foppen, expert, Electronic Partner etc.) valt het me op dat ik steeds meer losse componenten (geintegreerde en losse versterkers) begin te zien en steeds minder all in one home cinema troep. Spul wat ik eerder eigenlijk alleen bij hi fi speciaalzaken hier in de buurt tegenkwam begint ook steeds meer in de electronicazaken verkocht te worden.

Maar dat kan ook gewoon regionaal zijn hier :P, ik weet niet hoe het in de rest van nederland zit. Zou iig heel erg mooi zijn als de consument weer wat beter en duurzaam spul koopt ipv van die goedkope all in one dvd setjes die na een jaar kapot zijn.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Oh... Is dat een Marantz? Foutje, bedankt! 😳

Ik zit me te ergeren aan die SE's hierzo... Ik heb een schema van de gewone DSS-en maar daar kan ik dus helemaal niks mee doen, werkelijk ALLE instellingen zijn anders. Philips bellen heeft geen zin want die sturen je naar een service centrum en daar aangekomen krijg je te horen dat de schema's niet meer leverbaar zijn. Lekker handig. πŸ˜₯

Ik krijg er binnenkort een paar ter revisie dan maar ff meten in die dingen zodat ik weet hoe ik mijn eigen speakers moet afregelen. Die kennis van me kan alle schema's krijgen van de 900 serie componenten maar schijnbaar is het interne van de SE's zo TOP SECRET dat er zelfs geen schema van bestaat... 😯

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: