Meldingen
Alles wissen

Vraagje over upgraden FB860's?

25 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,246 Bekeken
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Ik heb inmiddels twee setjes FB860's op de kop weten te tikken waar ik ongelovelijk veel plezier aan beleef! Maar ik lees wel eens over het aanpassen van de interne bekabeling demping etc. Heeft iemand tips of suggesties om een set te upgraden? Of pleeg ik dan heiligschennis omdat ik authenticiteit van de speakers schend? Ze klinken zo immers ook al prachtig...

Dank voor de tips alvast!


   
Citeren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Tja, als je er al tevreden mee bent zou ik zeggen... hands off πŸ˜†

Maar ik ken het gevoel hoor, stel je voor dat.... of nog beter dan het nu al is...
Der zijn 2 soorten audioliefhebbers, degene die muziek opzetten om er van te genieten en degene die luistert om zijn set te verbeteren.

Ik zelf probeer als 2e type steeds meer 1e type te worden.

Maar mijn advies, laat het maar zo, zul je net zien dat je wat beschadig of ergens mee uitschiet. Als je tevreden bent dan is het eigenlijk goed, is een zeldzaam gevoel hoor!!!!! (wees blij, ik was bijv. niet tevreden over mijn FB850's ik hou van helder en aanwezig hoog en mid, dus ik was niet tevreden en dan is er maar een andere oplossing dan lopen verbouwen: enkel andere boksen nemen! Dus nu heb ik Missions (niet die chinese meuk maar Missions voor de chinese overname, proud made in england de M752, deze behoorde ik al heel mijn leven te hebben en niet pas op mijn 35ste!!).


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

is mission tegenwoordig chinees dan?
wat ik weet nog steeds engels?

gr Chris


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

hmmm laat maar inderdaad is overgenomen door International Audio Group- Shenzhen


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Juist, de chinese eigenaar van: Mission, whaferdale (maar goed dat had me altijd al gestolen mogen worden), Quad !?! en KEF!!!


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
 

KEF ook?!?!, nu ga ik even in een hoekje zitten huilen, steeds meer komt uit china, toch koop ik liever iets wat uit europa komt

groeten Christiaan


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

nou, ik vind Chinees eten anders maar wat lekker! πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Neh, is wel aardig maar geen echte verfijnde keuken.

Doe mij maar indisch of thais eten!!!


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Je raakt altijd zo vol van chinees he πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@Remi wrote:

nou, ik vind Chinees eten anders maar wat lekker! πŸ˜›

Geloof me, als je in China bent geweest dan ga je hier NOOIT meer naar een restaurant. Wat het gewone volk daar eet dat wil je echt niet weten! 😯

Wat je daar dus ook NOOIT moet doen is je hond of kat (maakt eigenlijk niet uit welk huisdier) meenenemen naar een zaak... De rest kun je zelf wel invullen hΓ¨... πŸ˜†

Hadden ze mijn ex maar in stukjes gehakt i.p.v. mijn poedel. πŸ™

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

nou ik zou er ook verder niks aan doen. De interne bekabeling zou je kunnen vervangen maar of je daar iets mee opschiet is zeer de vraag.
Als je het interne dempingsmateriaal niet in orde vindt zou je dat ook kunnen vervangen. Ook zou je het wisselfilter dan meteen kunnen inspecteren en eventueel componenten vervangen mocht er een spoel zijn gesmolten of anderszins iets niet meer in orde zijn. Als er met het wisselfilter iets niet in orde is zou je dat ook moeten horen natuurlijk.

Kortom ik zou maar blij zijn als de 860's helemaal puntgaaf zijn en ervan genieten.


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

@basemaster wrote:

nou ik zou er ook verder niks aan doen. De interne bekabeling zou je kunnen vervangen maar of je daar iets mee opschiet is zeer de vraag.
Als je het interne dempingsmateriaal niet in orde vindt zou je dat ook kunnen vervangen. Ook zou je het wisselfilter dan meteen kunnen inspecteren en eventueel componenten vervangen mocht er een spoel zijn gesmolten of anderszins iets niet meer in orde zijn. Als er met het wisselfilter iets niet in orde is zou je dat ook moeten horen natuurlijk.

Kortom ik zou maar blij zijn als de 860's helemaal puntgaaf zijn en ervan genieten.

Ik denk toch dat ik mij bij dit advies gaat aansluiten...!!! Ik heb voor €450 een viertal hele fijn boxen waar de B&W's van een vriend van mij behoorlijk bij verbleken. Nu nog een fijn versterker om dit alles aan te sturen. Niet dat ik een slechte versterker heb, maar toch πŸ™‚ Orgineel en een beetje vintage is beter!


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ik als niet neutraal NAD fan, beveelt aan... NAD C370!!!
Als ze te biwiren zijn, ga dan niet voor bi-wire maar voor bi-ampen!
Leverde heel goed extraatje op bij mijn FB850's, 2x NAD eindbakken aangehangen, ik heb ze horizontaal gebimaped (dus 1 bak voor laag en de andere bak voor mid/high).

De combi NAD FB850 was perfect (beter dan met FA960, werd nog wolliger en te warm geluid en de FA890 met zwaardere Vishay bufferelco's was ook een leuke optie, klonk weer helderder maar goed als je ooit 2 eindbakken op de kop kan tikken, doen en bi-ampen!!!!)


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Schepsel heeft 4 puntgave FB860's op de kop getikt voor €450 ??
Dat is goed werk. Wil schepsel hiermee in de surround arena?

Ikzelf heb dus sinds kort een Yamaha RX-V2700 receiver waar ik de hele theater opstelling mee aandrijf, met de FB860 als front speakers. Dat houdt dus in dat de Yamaha ook de video switching doet. Audio en video schakelen met 1 druk op de knop om, van DVD naar TV tuner etc.
Tevens kun je dan makkelijk extra videobronnen (camcorder, digtale camera, etc) makkelijk connecteren op het front van de receiver.

Zeer indrukwekkend hoor allemaal, ook kwa stereo. Het is vloeken in de kerk om te roepen dat je met een surround receiver audiofiele prestaties beweert te kunnen halen maar het gaat prima. Het surround theater is in ieder geval nu als geheel goed voormekaar. Dat is ook wat waard. Ik zou mijn geld zetten op een surround receiver, dat is ook beter voor je video inrichting, nl dan laat je alles (audio+video) via de receiver lopen. Heel modern. Dus m.a.w. als je een home theater wil aandrijven is de keuze makkelijk. Ben je van de oude stempel (...) dan kan een stereo versterker de betere keuze zijn.

B&W's ja nou een goed getunede FB860 opstelling is niet makkelijk te verslaan, ook niet door B&W.


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Tja €450,-- Ik zal het nog gekker maken. Ik kocht mijn eerste tweeFB860's voor €250,-- op marktplaats met een FR951, FC931 en een CDC936! nadat ik een set in staat van nieuwe FB830's via een vriend kreeg die ze maar had staan en ze nooit heeft gebruikt. Ik zoeken op google en zo ben ik op dit forum terecht gekomen. Mijn tweede set FB860's kwam ik tegen bij de boemerang waar ze samen met twee FB850's en een FA951 keurig verpakt in noppen plastic te koop stonden voor €200! Er stond ook een CDC300 speler naast! Alles in perfecte staat zonder krassen! De Boemerang is de lokale tweedehands dump winkel....

Maar inderdaad ik zoek nog een goede 5.1 versterker om al dit moois aan te sturen en een goede midden box. ( Daar wilde ik eerst de 830's voor gaan gebruiken) Is dat een idee?
Op het moment gebruik ik een niet zo audiofieleSony STR-DE 435 receiver voor 5.1 i.c.m. SW988 woofer die overigens bijna niet aan staat πŸ™‚ IdeeΓ«n voor een fijne betaalbare 5.1 versterker zijn dus welkom.
Muziek luisteren doe ik vooralsnog via de FA951 en twee 860,s en dat klinkt erg fijn! Een Philips boxen hobby is geboren πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: