Meldingen
Alles wissen

wat is het verschil tussen oude en nieuwe FB800 serie boksen

47 Berichten
15 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,670 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Haha ja wrijf het maar in, ooit zal ik idd de randen ooit nog moeten vervangen maar goed, ik probeer het wel te rekken, er komt sowieso nooit zon direct op de boksen, ik heb geen cv enkel centrale gashaard dus droge lucht heb ik niet dus zo probeer ik de tand des tijds ook niet te versnellen (zonlicht, hitte etc).


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

neem een oude HP Laserjet II laserprinter en je kamer vult zich met ozon, gegarandeerd resultaat !


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Haha, zal eens snel mijn printert checken.... aha een Kannon i560, da's geen stinkert maar een eenvoudige jongen, pfff... daar ging bijna mijn perfecte biotoop!!!


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Hoeraaa! πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ Dit weekend een set FB 860 kunnen kopen, wel met verrotte wooferranden maar dat is niet erg want die repareren we wel weer.
Kan ik eindelijk de FB 825 direct vergelijken met de 860.
Kom er binnenkort op terug!


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
 

Hey iedereen! Ik ben een beetje van de nieuwe hier maar volg dit forum stil sinds ik een paar "oude" FB830's cadeau kreeg die er eigenlijk nog als nieuw uitzagen. Ik ze naast mijn sony "Melkpakjes" gezet die als achter speakers hun werk deden.... "Google is my friend" en op mfbfreaks.nl info over de speakers en ... met folders een plaatje van een FB825... Niet te vinden op Marktplaats, wel de FB820 met prima foam en een prima prijs! Naast mijn JBL front speakers gezet en op naar de vuilnisbeld... Inmiddels ook via Marktplaats een maand of wat geleden de FB860's kunnen aanschaffen i.c.m. een FR951, FC931 en een CDC936. Geloof dat mijn Philips set aardige gestalten begint aan te nemen? FB860=Top. Naast de Van Medevoort Elektrostaten van een vriend was ik er zeer gelukkig mee πŸ˜› ! De FB820's staan inmiddels bij een ander (Hij had ook dezelfde JBL's πŸ™‚ ) Als centrespeaker gebruik ik op het moment een FB602 maar ik sta open voor sugesties aangaande verbetering in in het midden!

Dus ook ik ben zeer benieuwd naar de vergelijking tussen de 825 en de 860!


   
BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 101
 

Joop, houd ons op de hoogte πŸ˜‰

Ben al tijden op zoek naar een vergelijk tussen de FB860 en FB825, vooral om ik laatstgenoemde in bezit heb.

Binnenkort gaan ze naar Audiolab voor een refoam van de middentoners. Anderhalf jaar geleden zijn de woofers al heengeweest, met uitstekend resultaat overigens. Nu zijn helaas de middentoners ook aan de beurt, maar als deze weer 100% zijn ga ik ook de behuizing hier en daar wat opknappen.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Ga zsm aan het refoamen!!


   
BeantwoordenCiteren
(@eddie)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 37
 

Van het weekend een heel mooi setje FB850 via MP gescoord!
Niet te duur en zelfs de foamranden zijn allemaal nog heel. 😯
Klinken subliem maar halen het toch niet bij m'n FB1000's.
Vooral het laag is minder maar de isophase tweeter is wel erg mooi.
Leuk voor surround opstelling o.i.d.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

@Eddie wrote:

Van het weekend een heel mooi setje FB850 via MP gescoord!
Niet te duur en zelfs de foamranden zijn allemaal nog heel. 😯
Klinken subliem maar halen het toch niet bij m'n FB1000's.
Vooral het laag is minder maar de isophase tweeter is wel erg mooi.
Leuk voor surround opstelling o.i.d.

FB 1000.... wat een mooie speakers eddie, wees er zuinig op!
Heb je ze nieuw gekocht of geimporteerd uit japan ofzo?


   
BeantwoordenCiteren
(@eddie)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 37
 

Onlangs op de kop weten te tikken in Belgie.
Waren in matige staat maar inmiddels met enige moeite hersteld.
Klinken nu fantastisch na er een high-end versterker-set bij te hebben aangeschaft. Elke tekortkoming van apparatuur komt namelijk genadeloos aan het licht met deze luidsprekers.
Overigens recent ook een goede FB860 set gescoord puur ter vergelijking. Deze spelen zowaar ook niet onaardig maar de tegen de FB1000 legt elke luidspreker het volgens mij af.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

De FB 1000 zal voor mij wel een droom blijven. Ten eerste al om een set te vinden en dan het prijskaartje nog!! Maar als je nog een set te koop weet Eddie... πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Het heeft even geduurd maar ik ben er zelf al uit welke speakers ik beter vind. De vergelijking tussen de FB 860 en FB 825 is voor mij in het voordeel van de 825 uitgevallen.
Voor mijn gevoel gaat de 825 lager maar is de 860 iets neutraler maar het algemene geluidsbeeld van de 825 vind ik mooier.
Binnenkort misschien nog visite van 2 mede freaks, eens kijken wat hun mening is!!


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Bedoel je de FB860 neutraler in die zin dat het warme geluid van de 825 wat neutraler klinkt bij de FB860 zodat bij 860 dus middentoner meer aanwezig is dan bij de fb825??


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Ralphies wrote:

Bedoel je de FB860 neutraler in die zin dat het warme geluid van de 825 wat neutraler klinkt bij de FB860 zodat bij 860 dus middentoner meer aanwezig is dan bij de fb825??

Ja he, ho, nu wordt het interresant. WElk midden is prominenter, dat van de 825, of860. Nou,...................hallo,.......................antwoord graag! πŸ˜‰

Geintje, want naar dit antwoord zijn ralph en ondergetekende al een tijd naar opzoek. ikzelf heb (zijdezwarte!) fb825's van zo'n beetje de allerlaatste batch voordat de 860 er aan kwam. En, hoewel ik stapel ben op die speakers, ik mis midden! Zoals vingers die over de klankkast van een klassiekgitaar glijden, licht getik op de kast van het instrument etc.


   
BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 398
 

Ik vind het een beetje moeilijk om het te verwoorden ralphies maar zoals jij het zegt klopt dat aardig maar ik heb zelf niet het idee dat de middentoner meer bij de 860 aanwezig is.
Ik heb juist het idee dat de mid bij de 825 iets meer aanwezig is maar ik kan het wel helemaal fout hebben want ik ben maar een leek eigenlijk.
Daarom ben ik wel blij dat er nog 2 freaks binnenkort langskomen.
Als je zin hebt mag je ook komen hoor, gezellig, maar van breda naar emmen is wel een stukki rijden.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 4
Deel: