Meldingen
Alles wissen

zelfbouw f9819

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,348 Bekeken
(@shackattack)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Ben al een tijdje Philips verzamelaar en heb inmiddels een half museum thuis staan met vintage audio. De hoofdgroep bestaat uit Philips audio van 1975-1995. 22 ah 720 t/m dac 960 en alles wat er zo een beetje tussen-in-zit.
Ik heb me nu voorgenomen om een paar f9819 na te maken met behulp van een paartje 495's

Ik heb alleen wat info nodig. In welke speaker kan ik de 7" ad 70652w8 vinden.
Is een ad 80652 w8 uit een AH498 ook mogelijke en in hoeverre moet ik het kastvolume en scheidingsfilter aanpassen?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie πŸ’‘


   
Citeren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Voor zover ik weet is de AD70652W8 niet in een andere commerciele speaker van Philips ingebouwd geweest (behalve dan in de 9819 en 9818)
Als vervanger zou je een Ad70611w8 kunnen nemen (zit in een 482 box welke nog wel een's te koop komt op MP, in van eind-70 begin-80).
Ook is de oudere AD7065W8 mogelijk, zit bv in het 491-boxje van begin '70
De AD80652 heeft ook (verteerde?) foam randen en is in verhouding te groot.
Als je toch opteert voor een 8-inch neem dan de 80651W8 met rubber rand.
Het kastvolume zou toch niet veel groter hoeven zijn daar hij gefilterd wordt op 350 en 1500Hz, voor dit middengebied is een paar liter voldoende.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@shackattack)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Dank je Marnix,

Ben inmiddels bezig met het 7"inch woofertje uit de 482.
Ik wil het filter van de 9819 namaken. Zijn er nog aanpassingen die doorgevoerd kunnen worden die het filter verbeteren. Ik wil de regelbare weerstanden niet opnemen. Ik neem aan dat dat geen probleem is.
Ik wil de kast intern verstevigen. Iemand suggesties. Als het op tijd lukt wil ik ze wel demoen op de volgende meeting.
πŸ˜‰ πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Shackattack,

Let er wel op dat door de regelbare weerstanden de totale weerstand de helft wordt van wat de speaker staat.
Je kan dit ook oplossen door een vaste weerstand van gelijke waarde als de regelbare parallel aan de luidsprekers op te nemen (Β±10 Watt exemplaren).
Of interne versteviging nog extra helpt weet ik niet, nog niet geprobeerd en de kast trilt toch al niet veel.

succes πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@ouddio)
New Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden
Berichten: 2
 

Het laatste bericht van deze topic is al oud maar ik ben toch wel erg benieuwd of het gelukt is de f9819 na te bouwen. En vooral hoe het eindresultaat is geworden.
Ook ik heb het idee opgevat om een set 9818 te gaan bouwen want de tweedehands prijzen zijn niet normaal meer.
Ik heb al het hout voor de kasten gezaagd en ook al wat units verzameld. Een woofer is eigenlijk niet meer aan te komen en ook de sierranden en potentere word een uitdaging.
Ben heel nieuwsgierig hoe wat jij allemaal hebt gebruikt voor de bouw.

Bart


   
BeantwoordenCiteren
Deel: