Meldingen
Alles wissen

467 en 468

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
525 Bekeken
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
Topic starter  

De luidsprekers van 1978.....de 467 en 468; die zoek ik nog.

Alle aanbiedingen zijn welkom.

Groeten,
Tom.


   
Citeren
(@jeroen)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 26
 

Hallo Tom,

Wat heb je nodig, heb het volgende liggen van de 468:

2x filter(met de 4 gloeilampen)
2x ad0163T15
4x ad8067W4E

Verder heb ik een 4-tal 468 luidsprekers omgebouwd naar zuilluidsprekers(18 mm mdf), mocht je hier intresse in hebben bel me dan maar even. Waarschijnlijk ken je het probleem, mijn vrouw vindt de speakers de groot.

Groet Jeroen 06-50 210 715


   
BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 200
 

@jeroen wrote:

2x filter(met de 4 gloeilampen)

Een filter met lampen? dat is interessant! Kun je er wat meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd!


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
Topic starter  

Jeroen,

Zoek de complete luidsprekerboxen, geen onderdelen.

Mijn vrouw heeft echt nergens last van, die woont 45 kilometer verderop.......heeft alleen maar van die SONY rotzooi in huis.......300%plastic, bah !!!!!!!!!

Groeten,
Tom.

P.S. Als je geen echtscheiding wilt, moet je gewoon gescheiden wonen. Simpele en niet zo'n dure oplossing ! En natuurlijk moet je nooit gaan trouwen; zo'n jurk is al even duur als een huis vol Philips-goodies.


   
BeantwoordenCiteren
(@miniwatt)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 137
 

Haha...McTommi!

De beste oplossing is een aparte schuur bouwen en dat inrichten als Philips tempel....Helaas is dat bij nog geen werkelijkheid.
Dus tot die tijd blijft het altijd weer spannende hoe er gereageerd gaat worden bij thuiskomst... deegroller of paniekaanval.... πŸ˜†

Het is echter ook de sport om het bij vrouwlief zodanig te brengen dat je niet een week radiostilte hebt...

Misschien een topic voor de volgende meeting: "de vrouwelijke impedantie" πŸ™„

Gr.

Gijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@jeroen)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 26
 

@M.Miller wrote:

@jeroen wrote:

2x filter(met de 4 gloeilampen)

Een filter met lampen? dat is interessant! Kun je er wat meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd!

Is meer uit veiligheid, er staat namelijk 450 watt maximaal achter op de luidsprekers, je begrijpt dat het aardig warm wordt op de spreekspoeltjes van de woofers, hebben er dus een stel 24 volt lampen voor gezet die vrolijk een poging doen het dempings materiaal in de fik te steken.
Je zou eigenlijk eens een plexiglas voorkant moeten monteren kun je kijken hoe fel de lampen bij 450 watt branden, kleurkapjes om de lampen en je hebt een luidspreker met ingebouwd licht orgel.

Groet Jeroen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Lampen hebben als ze koud zijn een lage weerstand, en zodra ze gaan branden schiet de weerstand omhoog. Het idee achter deze beveiliging was dus niet zo gek, alleen mag je het voor de belangrijkste component, de woofer eigenlijk niet doen.

Fabrikanten maken versterkers met een superlage uitgangsimpedantie, om ervoor te zorgen dat de dempingsfactor zo groot mogelijk is. Daarbij koopt men dan nog dure draad om die weerstand ook uit te schakelen. Dit alles om te zorgen dat de woofer zo netjes mogelijk wordt aangestuurd, en in die visie past een lampje er niet meer tussen. Maar vroeger vond men dat niet erg.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: