Meldingen
Alles wissen

578 op MP

11 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
536 Bekeken
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
Topic starter  

er wordt een 578 eindtrap op MP aangeboden....

1 defect kanaal??

Ernst


   
Citeren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 418
 

Een topversterker.
Ik bezit er nu zelf één.
De storing van één kanaal komt van de beveiliging van de versterker af. De contacten van het relay moet je schoonmaken. Even als de schakelaar van de boxen voorkeuze.
Daarna geen problemen meer.
Geluid is enorm goed. Let wel 240 watt in 8 ohm.
Netspanning wordt vertraagd op de trafo gezet i v m inschakelpiek. Totaal geen ruis waar te nemen vanuit de boxen. Ik stuur ze nu aan op een fb821 met bandtweeter. Dat in combinatie met een 12 inch bas boxen ter ondersteuning van het laag. Daar vind ik de fb821 te kort in komen. Terwijl de volume knoppen aan de ingang zitten en niet in het midden. Spanning over eindtorren is totaal 160 volt.
O ja knoppen van de voorkant even op de draaibank afgedraaid en deze glimmen weer.
😀
Wim

Vroeger zei ik altijd: Het is nog bijna een buizenbak!!!!!!!!!!!

[%sig%]

Bericht bewerkt (31-08-2004 09:48)


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

En het eerste bod was van mij 🙂

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

My Goodness,

Wat is dat voor een machien ? Pure gold plated ofzo ? Nu al op 185 euro en nog met een defect ook. Zo te lezen niet spectaculair defect, maar toch.......

Ben benieuwd wat voor speeltje dat is...... Zal wel buiten mijn leeftijdsgrens van 25plus liggen, anders kende ik het nummertje wel 🙂

Groeten,
Tom.

P.S. Is het zo'n labseries-geval soms ??

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 286
 

OK......heb mezelf het antwoord al gegeven.......

Als ik het niet dacht.......labseries 😉 De onderste doos in de folder......
Ja je moet het maar nodig hebben.......

Tom.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

mmm,

eindtorren zijn er niet meer origineel, meestal zijn ook de elco's naar de ratsmodee .....en dat sloopt de eindtorren weer...
Maar vooruitziende blik ... de eindtorren zitten in voetjes.

Eh ik heb er dus ook 1 staan voor het komende winterwarme dagen project

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Hallo Hobbyisten

Ik heb van die 578 nog de complete schematuur op cdrom notabene nog wel.Had deze aan Thomas belooft krijgt die zowieso trouwens nog maar hij is ze bij mij vergeten.In dit schema staat alles inclusief ook de vervangers van die Toshiba torren.Ook staat op deze cd het schema van de 572 inclusief een omcodering van de americaanse ic's naar de Europese.Ik heb ook 1 set gehad de complete Lab dan Heb ze echt van ellende verkocht de ene storing na de andere in de eindbak tot 3x toe snel achter elkaar gerepareerd maar toch en de tuner en voorversterker had ik niks als sensor toets problemen. (ook laten repareren).Kwa uiterlijk en degelijkheid wat het uitstraalde moet ik inderdaad ook zeggen zeer zeer indrukwekkend maar zo graag als ik de set destijds bezat zo graag en snel heb ik ze ook weer doorverkocht.Misschien dat iemand zich dat trouwens nog herrinert ze heeft hier op het forum gestaan.Ik ben nu tevreden met mijn 8xx set met daarop 2x de 545 dat komt voor mij kwa hardheid van het geluid al danig dichtbij.Maargoed ieder zijn mening uiteraard voor we hier weer een ellen lange betwisting krijgen.Maar mocht nog iemand intresse hebben in de schematuur (alleen dus 572 en 578) dan kan dat ook voor de mensen excuses door mij die ik destijds meen ik al eens de cdrom heb aangeboden mail effe opnieuw voor 5 euro incl verzending stuur ik ze dan op.(Let op wel pas vanaf volgende week heb nog vakantie tot maandag).

Gr Patrick Kessels
Hifihobby Roermond


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

patrick,

Zou je eea kunnen uploaden als ik webspace beschikbaar stel?

gr.

-dRe

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@patrick)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 57
 

Andre,

Ik zou dat best willen doen maar aangezien dit een dikke 160 MB bedraagt denk ik dat per post het cd'tje sneller bij jou is als het uploade.

Gr Patrick Kessels
Hifihobby Roermond


   
BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2
 

Ja zeer graag heb ik die cd rom of afdrukken van schema's etc.
Mijn eindversterker 578 lab is aan 1 kant defect.
Geen geluid, protection lamp blijft aan
en de meter slaat half uit, en blijft zo staan.
er zijn aan 1zijde in het verleden 2 eindtorren vervangen
en aan de goedwerkende zijde 1 (niet Toshiba dus)
Bij het laatste onderzoek bleek 1 relais vast te zitten, bij losmaken
hielp dit niets, maar brandde er meteen een blauwe (1Ohm??)
weerstand door.........
Dus als je mij aan gegevens /schema's etc kan helpen, graag even mailen.

Peter


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Peter,

Klinkt als een lekkere gelijkspanning op je eindtrap, dat zou ook die meter kunnen verklaren... Zodra ik deze CD hebn zal ik kijken of het mogelijk is om eea via MFBfreaks te publiceren.

Groet,

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
Deel: